Permainos

Tai „Kritinio mąstymo ugdymo skaitant ir rašant“ projekto leidinys, tarptautinis žurnalas, skirtas mokytojams ir visiems švietėjams, besidomintiems demokratinio ugdymo sklaida, siekęs skatinti profesinį švietėjų bendradarbiavimą, dalijimąsi patirtimi ir tyrimais. Žurnalas leistas lietuvių kalba 2000–2003 m., rusų kalba 2000–2005 m., anglų kalba 2000–2008 m.
„Permainų“ publikacijos aktualios iš šiandien, padeda skaitytojams geriau suvokti mokymo praktiką, švietimo politiką bei metodiką, skatinančią kritinį ir kūrybinį mąstymą, aktyvų mokymąsi ir į mokinį orientuotą mokymą bei vertinimą.

Švietimo politika

David Klooster. Kritinis mąstymas – kas tai? Permainos 2001(4). P. 36–40

Yevonne Pollock. Akis į akį su nauja mokomąja programa. Permainos 2002(10). P. 42–45

Kurt S. Meredith. Laisvė, atsakomybė ir demokratinė mokykla. Permainos 2002(8). P. 24–27

Rimantas Želvys. Mokytojų rengimo situacija XXI amžiuje: optimistinis ir pesimistinis požiūris į mokymo kaitą. Permainos 2000(1). P. 37-40

Danutė Šukienė, Dalia Kubilinskienė. Mokyklos viltys ir lūkesčiai: ko tikimės iš aukštosios mokyklos. Permainos 2021 (5). P. 32-34

David Bridges. Pedagogų rengimo kaita Jungtinėje Karalystėje. Permainos 2001 (5). P. 35-37

Zita Nauckūnaitė. Mokytojų rengimas ir informacinės visuomenės kūrimas. Permainos 2002 (7). P. 33-38

Judit Kadar-Fulop. Penkiolikmečių raštingumo lygis pasaulyje. Permainos 2002 (8). P. 29-41

Sergej Zair-Bek. Naujoviškas požiūris į mokymą ir mokymąsi aukštojoje mokykloje: atsargūs, bet tvirti žingsniai. Permainos 2002 (10). P. 34-41

Romans Alijevs, Natalija Kaže. Dvikalbystė: reportažas iš įvykio vietos. Permainos 2002 (9). P.40-45

Jeremy Parrot. Nauji vaidmenys, nauji tikslai: naujas požiūris į ugdymą. Permainos 2002 (9). P. 33-39

 

Pamokos

Irina Muštavinskaja. Amatai viduramžių mieste. Visuotinės istorijos pamoka septintoje klasėje. Permainos 2001(5). P. 25-28

Aleksej Belenov. Fizikos eksperimentas mokykloje: užduotis ar tyrimas? Permainos 2001(3). P. 33-35

Asta Navickaitė. Imantis naujos temos. Pamokos modelis pradinėse klasėse. Permainos 2000(1). P. 28-30

Gleb Firsov. Istorijos pamoka šeštoje klasėje. Permainos 2001(3). P. 36-38

Miljenko Brkic. Kaip būti doram ir laimingam. Etikos seminaras universiteto studentams. Permainos 2000(1). P. 35-40

Susan J. Behrens, Leslie A. Levin. Komercinė reklama irgi ugdo kritinį mąstymą. Permainos 2002(10). P. 28-33

Gražina Sivicka. Teksto skaitymas ir analizė: kritinio mąstymo ugdymo metodų taikymas lenkų kalbos ir literatūros pamokose. Permainos 2000(1). P. 31-34

Ondrej Hausenblas. Skaitymas, rašymas, kritinis mąstymas ir… drambliai: prasmės suvokimas skaitant tekstą. Permainos 2001 (4). P. 26-31

Anara Alimbekova. Kaip rašyti atpasakojimą? Permainos 2001 (4). P. 32-35

Liudmila Levina. Receptai nenuilstantiems mokytojams. Permainos 2001 (5). P. 29-31

Carol Lauritzen, Sharon B. Kletzien, Visnja Grozdanic. Kritinio mąstymo ugdymas remiantis vaikiškais pasakojimais ir klasės patirtimi. Permainos 2001 (6). P. 29-33

Nina Parich. ”O aš tai galiu!”: padėkime mokiniams tapti rašytojais. Permainos 2002 (8). P. 15-19

Olga O. Kim, Rowan E. Wagner. “Piramidės istorija” , arba kaip rašymą padaryti įdomų. Permainos 2002 (7). P. 30-32

Jekaterina Sidorova. Kritinis mąstymas ir internetas. Permainos 2002 (7). P. 25-29

Taisija Pyl. Kritinis mąstymas pasaulio pažinimo pamokoje. Permainos 2002 (8). P. 20-23

Galina Muromceva. Nuo muzikos prie kultūros: kritinio mąstymo ugdymas muzikos pamokoje. Permainos 2002 (10). P. 24-27

C. E. Weinstein, G. van Master Stone. Mokymosi būdai ir mokymasis mokyti. Permainos 2003 (11). P. 38-42

Nancy L. Douglas, Maysam H. Baydoun, Lydia H. Falk. Populiariosios muzikos vertybių tyrimas. Permainos 2003 (11). P. 32-37

Scott C. Greenwood, Jennifer L. Joiner, Kelly Huff-Benkoski. Žodžių analogijos – kritinio mąstymo priemonė. Permainos 2003 (13). P. 29-35

Jurij Vasiljev. Sąvokų ir faktų labirintas: išvadų sistemos kūrimas. Permainos 2023 (12).P. 29-33

Ildikó Bárdossy, Margit Dudás, Csilla Pethőné Nagy, Erika Priskinné Rizner. Refleksyvus skaitymas: raktas į suvokimą. Permainos 2002 (9). P. 26-32

Mehriban Achmedova. Kritinis mąstymas fizikos pamokose. Permainos 2000 (2). P. 35-36

Romualda Raguotienė. Vizualinio mąstymo strategijos: kūrybinio ir kritinio mąstymo sąsajos pamokoje. Permainos 2000 (2). P. 37-39

Sergej Lysenko. Apie meną pasitelkus kritinį mąstymą. Permainos 2002 (9). P. 22-25

Jurij Vasiljev. Są­vo­kų ir fak­tų la­bi­rin­tas: iš­va­dų sis­te­mos kū­ri­mas. Permainos 2003 (12). P. 29-33

 

Iš klasės gyvenimo

Zuzana Saffkova. Aplankas kaip mokymo diskutuoti priemonė. Permainos 2001(6). P. 8–13

Jeanne Reardon. Apmąstymai apie refleksiją. Pradinės mokyklos mokytojos patirtis ir mintys. Permainos 2000(1). P. 12–17

Valerija Mariko. Ekspertės apmąstymai [apie mokytojų atestaciją]. Permainos 2001(6). P. 14–17

Igor Zagašev. Gebėjimas kelti klausimus. Permainos 2001(4). P. 8–13

Janet C. Richards. Individualūs tyrimai ir dalijimasis jais. Pedagoginių problemų sprendimas plėtojant kolegialumą. Permainos 2001(5). P. 10–15

Silvija Markuckienė. Kritinis mąstymas kaip filosofinė atspirtis: pasamprotavimai apie kritinio mąstymo ugdymą per etikos pamokas . Permainos 2000(1). P. 10–11

George Hunt. Kalba, žaidimas ir skaičius: tiriamasis požiūris į matematikos mokymą pradinėse klasėse. Permainos 2000(1). P. 19-25

Laima Spirgienė. Kritinio mąstymo ugdymas mokyklos bibliotekoje. Permainos 2001 (3). P. 14-16

Attila Nagy. „Praturtėjau aš, praturtės ir mano vaikai“: Skaitymo ugdymo programos tyrimas. Permainos 2001 (3). P. 8-13

Philip Yenawine. Teorija praktikai: vizualinio mąstymo strategijos: Ar galima išmokyti suvokti meno kūrinio prasmę? Permainos 2000 (2). P. 13-18

Catherine Rosenbaum, Žodžių žemėlapis – veiksminga žodyno mokymo priemonė dirbant su vyresniųjų klasių mokiniais. Permainos 2002 (7). P. 10-14

Ninel Desiatničenko. Pertraukėlės ir jų taikymas pamokose. Permainos 2002 (8). P. 8-11

Nancy H. McDonough. Vis­ko su­de­ri­ni­mas, ar­ba Kaip jū­rų žvaigž­dės iš­mo­kė ma­ne in­teg­ruo­ti mo­ko­mą­ją pro­gra­mą. Permainos 2003 (12). P. 8-17

Andrea Erdei, Zsuzsa N. Toth. Stiprinkime mokyklos ir universiteto ryšius. Permainos 2003 (13). P. 36-34

Douglas Kaufman. Raštingumo tikslų kėlimas, arba Kaip Shawna iš pradžių tapo prezidente, o vėliau  – poete. Permainos 2003 (14). P. 17-24

Anna Veršok. Pabėgėlių vaikų integravimas. Permainos 2003 (13). P. 14-20

Raja A. Bermachanova. Mūsų pamokose gali kalbėti kiekvienas, arba Dar kartą apie tylenius. Permainos 2003 (14). P. 15-16

Bird Stasx, Dawn Tankersley. Raštingumo mokanti bendruomenė. Permainos 2003 (13). P. 8-13

 

Patarimai mokytojui

Mary P. Melvin. Apšilimas. Permainos 2001(5). P. 38–42

Neva Viise, Jekaterina Gridneva, Larissa Ivahno. Būkime pasirengę netikėtumams [apie pamokos planavimą]. Permainos 2000(1). P. 43–45

Danguolė Daukšienė. Darbo grupėje taisyklės. Permainos 2002(7). P. 40

Sergej Zair-Bek. Kada pažymį rašyti ir kada jo nereikia? Permainos 2001(4). P. 41–44

Wendy Saul. Muziejus jūsų klasėje. Permainos 2000(2). P. 40

Mary P. Melvin. Tikroviška medžiaga padeda mokytis skaityti. Permainos 2000 (2). P. 40-41

Andreja Belosevic. Kompozicijos metodas – tai būdas apsikeisti informacija. Permainos 2000 (2). P. 41-42

Ana Romana Sostar. Kas toliau: skaityk ir numatyk. Permainos 2000 (2). P. 40

Irina Vikentjeva. Odė penkiaeiliui. Permainos 2002 (7). P. 39-40

Vida Gudžinskienė. Mokytojo taisyklės. Permainos 2002 (10). P. 47

Zoja Rudak. “Sūkurio” strategija. Permainos 2002 (10). P. 46-47

Charles Pearce. Klausimų lenta. Permainos 2003 (11). P. 43-44

Wendy Saul. Kaip aš skatinu mokinius mokytis naujų žodžių. Permainos 2002 (9). P. 46

Raimonda Jarienė. Kaip padėti mokiniams analizuoti rašto darbus. Permains 2002 (9). P. 46

Paata Čorgolašvilis, Maka Salukvadzė. Pamėginkime kartu: Gruzijos tėvų asociacijos pastebėjimai. Permainos 2002 (8). P. 42-44

Arūnė Tornau. Romų vaikai ir dailės pamokos. Permainos 2001 (6). P. 34-38

 

Iš mokytojų užrašų

Howard L. Mould. Atsakingų ateities piliečių ugdymas: visuomeninis kritinio mąstymo vaidmuo. Permainos 2002(9). P.6–9

Laima Sruoginis. Talento paieškos: talentingų ir gabių vaikų atpažinimas ir darbas su jais. Permainos 2002 (9). P. 10-18

Igor Zagašev. Triukšmas klasėje: kliūtis ar nauja galimybė?. Permainos 2002 (9). P. 19-21

 

Aktualūs tyrimai

Arpad Barath, Ljiljana Sabljak. Biblioterapija gydant vaikų ir jaunuolių karo traumas. 1991–1999 m. Kroatijos patirtis. Permainos 2001(4). P. 14–25

Janice A. Dole. Kaip geriau suprasti vadovėlį? Mąstymo ir supratimo būdai, padedantys mokiniams mokytis iš vadovėlių. Permainos 2000(1). P. 18–22

Jim Wile, Aurela Zisi. Kaip tampama mąstančiu mokytoju? Ieškant naujo mokymo stiliaus. Permainos 2000(2). P. 29-34

Virginija Būdienė. Pradinio mokytojų rengimo samprata studentų ir dėstytojų akimis. Permainos 2001 (3). P. 29-32

Meeli Pandis. Kritinio mąstymo ugdymo skaitant ir rašant projektas ir pasirengimas mokyklai. Permainos 2001 (3). P. 23-28

Katarina Gephardt. Visuotinio bendravimo link: Kompozicijos mokymas Jungtinėse Valstijose ir rašymo pamokos Rytų Europoje. Permainos 2001 (3). P. 17-22

David Bridges. Švietimo tyrimas: teorija ir praktika. Permainos 2021 (6). P. 25-28

Cory Heyman, Terry Salinger. Vertinamieji tyrimai: gairės ir perspėjimai. Permainos 2002 (7). P. 15-24

Žibartas Jackūnas. Lietuvos švietimas XXI a. iššūkių akivaizdoje: OECD ekspertų išvados. Permainos 2002 (8). P. 12-14

Hiie Asser. Praktinių mokymo pavyzdžių analizės metodas rengiant būsimuosius mokytojus: Estijos požiūris. Permainos 2003 (11). P. 25-31

Keith Topping. Mąstymo įgūdžių ugdymas dirbant poromis su bendramoksliais, tėvais ir savanoriais. Permainos 2003 (14). P. 27-36

Daniela Cretu. Mo­ki­nių mo­ty­va­ci­ja kla­sė­je. Permainos 2003 (12). P. 20-28.

Petr Novotny. Kritinio mąstymo ugdymo patirtis Čekijoje. Permainos 2000 (2). P. 26-28

 

Požiūriai

Daria Rovan, Vlasta Vizek Vidović. Būsimi pedagogai mokosi dirbti su specialiųjų poreikių vaikais. Nauja universiteto programa: pavyzdžiai ir analizė. Permainos 2003(11). P. 12–17

Li-Te Li. Carlas Rogersas ir aš: mintys apie mokymą. Permainos 2003 (12). P. 34–43

Rysaldy Kalijeva. Darbas su tyleniais. Permainos 2003(12). P. 18–19

Sandhya Rao. Daugiakultūriškumas ir politinis teisingumas vaikų knygose: požiūris iš Indijos. Permainos 2002(10). P. 20–23

Zoe Randall. „Idealus“ mokymas rašyti ir pedagoginė hierarchija. Permainos 2002(10). P. 10–16

Olga Mejer. Kaip kalba mokytojai. Permainos 2003 (11). P. 20-24

Susan Finn Miller. Sveikiname įvairovę. Permainos 2003 (13). P. 21-28

Joby Taylor. Patirtis ir mokymasis: tikrasis ugdymas. Permainos 2003 (11). P. 18-19. 

 

Strateginiai žingsniai

William G. Brozo. Kai padėti lengviau įsiminti naujus žodžius. Permainos 2003 (14). P. 47-48

William G. Brozo. Vaid­me­nų žai­di­mas – veiks­min­gas mo­ky­tis pa­ren­gian­tis me­to­das. Permainos 2003 (12). P. 44-46

William G. Brozo. Mokymasis rašant (NIKOK) metodas. Permainos 2003 (13). P. 44-45

 

Apmąstymai

Margaret Meek Spencer. Ką dar būtų galima pasakyti apie vaizduotę? Permainos 2003(14). P. 8–14

 

Knygų apžvalga

Natalija Kravčenko. Kritinis mąstymas kaip Paulo Freire’s pedagogikos pagrindas. Permainos 2002(7). P. 41–42

Evaldas Bakonis. Vadovėlis – tai mokinio, vaiko knyga. Permainos 2001 (6). P. 39-41

Ulla-Britt Persson. Nauja knyga – “Idėjos be sienų: tarptautinė švietimo reforma bei kritinio mąstymo ugdymas skaitant ir rašant”. Permainos 2001 (3). P. 47

Raimonda Jarienė. Išlaisvinamasis schemos poveikis: knygos “Kritinio mąstymo ugdymas: teorija ir praktika” apžvalga. Permainos 2001 (4). P. 47-48

Valerija Kvedaravičienė. Žaidžiame matematiką. Permainos 2001 (6). P. 42-43

 

Už ir prieš

Sergej Zair-Bek. Prasmės paieškos ir priešinimasis stereotipams. Permainos 2001 (5). P. 44

Christopher G. Robbins. Ugdymo verslas. Permainos 2003 (13). P. 46-47

Ondrej Hausenblas. Pasvarstymai apie mokytojų ugdymo sistemą: ar esame pasirengę mokyti XXI amžiaus kartą? Permainos 2002 (9). P. 47-48

Romualda Raguotienė. Skaitymo testai pradinukų mokytojui. Permainos 2003 (13). P. 48

Kurt S. Meredith. Kaip tapti laimingam. Permainos 2003 (11).P. 45-48

Maria Eliza Dulama. Minčių “tinklo nėrimas”. Permainos 2002 (8). P. 47-48

Keith Ballard. Žinių vi­suo­me­nės link? Permainos 2003 (12). P. 47-48

 

 

Atsiliepimai

Mintys apie kritinį mąstymą: kaip švietimo specialistai vertina J. Herbeck ir C. Beier straipsnį. Permainos 2003 (14). P. 43-46

Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close