Kritinio mąstymo ugdymas: teorija ir praktika

Kritinis mąstymas, ugdymas, teorija ir praktika, Garnelis, 2001

Kritinio mąstymo ugdymas: teorija ir praktika

Daiva PENKAUSKIENĖ (Sud.)
Garnelis, 2001

Ši knyga yra projekto „Kritinio mąstymo ugdymas skaitant ir rašant“ veiklos rezultatas. Knygos tikslas – supažindinti su pagrindinėmis projekto idėjomis ir teorinėmis nuostatomis, pasidalyti praktine patirtimi. Pirmame knygos skyriuje pristatoma nuosekli mąstymo bei mokymosi schema ir parodoma, kaip ją taikyti, kokie kiekvienos schemos pakopos taikymo privalumai ir reikšmė ugdant kritinį mąstymą. Taip pat aptariamos pamokos planavimo ir vertinimo galimybės. Antrame knygos skyriuje savo patirtimi dalijasi mokytojai, dirbantys su įvairaus amžiaus vaikais, pradedant pradinukais ir baigiant aukštųjų mokyklų studentais; mokytojai, dėstantys įvairius dalykus, pradedant humanitariniais ir baigiant tiksliaisiais mokslais. Projekte dalyvavo įvairių dalykų bendrojo lavinimo mokyklų mokytojai ir aukštųjų mokyklų dėstytojai. Klausydamiesi teorinių paskaitų, eksperimentuodami, bandydami taikyti kritinį mąstymą ugdančius metodus savo darbe, mokytojai stengėsi atrasti savąjį kritinio mąstymo modelį, išsiaiškinti kiekvienas sau, kas gi yra tas kritinis mąstymas. Vieno teisingo atsakymo nėra, jo nerasite ir šioje knygoje. Tačiau dėl pagrindinės nuostatos sutariama: kritinis mąstymas – tai įgūdis, būtina atviros, demokratinės visuomenės sąlyga.

Turinys. Pratarmė

KRITINIO MĄSTYMO UGDYMO SAMPRATA
Mokyklos kaitos suvokimas: kritinio mąstymo ugdymo modelis. Jeannie Steele, Kurt Meredith
Kritinio mąstymo ugdymo schema:
Įvadas. Wendy Saul
Žadinimas ir į(si)traukimas. Evaldas Bakonis
Prasmės suvokimas. Wendy Saul
Apmąstymas (refleksija). Jeanne Reardon
Pamokos planavimas. Kęstutis Kaminskas
Vertinimas. Romualda Raguotienė

KRITINIO MĄSTYMO UGDYMAS ĮVAIRIOSE DISCIPLINOSE
Rašymas – tai mąstymas. Pradžios mokyklos pavyzdys. Danguolė Daukšienė
Kritinis mąstymas ir istorijos vadovėliai. Evaldas Bakonis
Skaitome Adomą Mickevičių. Lenkų literatūros pamoka. Gražina Sivicka
Kritinis mąstymas kaip filosofinė atspirtis. Pasamprotavimai apie kritinio mąstymo ugdymą etikos pamokose. Silvija Markuckienė
Kritinio mąstymo ugdymas biologijos pamokose. Rita Makarskaitė
Kritinį mąstymą skatinantys metodai ir matematika. Valdonė Indrašienė
Kritinio mąstymo ugdymas mokyklos bibliotekoje. Laima Spirgienė

PRIEDAI
Sociologinio tyrimo rezultatai. Daiva Penkauskienė
Metodiniai projekto centrai. Mokyklos ir švietimo centrai, dalyvavę KMUSR projekte
Literatūra. Apie autorius



Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close