02 Sau Kritinio mąstymo ugdymo programos Mokytojo ir Lektoriaus sertifikavimo standartai ir procedūros, 2004
Kritinio mąstymo ugdymo programos Mokytojo ir Lektoriaus sertifikavimo standartai ir procedūros
Daiva Penkauskienė, Valdonė Indrašienė, Asta Navickaitė
Šiuolaikinių didaktikų centras, 2004
“Kritinio mąstymo ugdymas skaitant ir rašant” (Critical Thinking for Reading and Writing, RWCT) – tai tarptautinis projektas, kurį 1997 m. inicijavo Atviros visuomenės institutas (Open Society Institute, OSI) ir Tarptautinė skaitymo asociacija (International Reading Association, IRA).
Tarptautinis kritinio mąstymo ugdymo (KMU) projektas rėmėsi nuosekliais ir teoriškai pagrįstais mokymo metodais, skatinančiais besimokančiuosius kritiškai mąstyti ir dirbti bendradarbiaujant. KMU siūlo integruotą kvalifikacijos kėlimo programą pradinių, vidurinių, aukštesniųjų ir aukštųjų mokyklų mokytojams ir dėstytojams, švietimo centrų ir švietimo skyrių darbuotojams bei mokyklų auditoriams. KMU projekto metodai sėkmingai taikomi visuose švietimo sistemos lygmenyse – pradinėse, vidurinėse, aukštesniosiose ir aukštosiose mokyklose, dėstant įvairius dalykus ir naudojant esamas programas bei mokomąją medžiagą.
Lietuva, kaip ir kitos projekte dalyvaujančios šalys, įsitraukė į tarptautinį projekto dalyvių sertifikavimo procesą. Skaitytojams pateikiami tarptautiniai kritinio mąstymo ugdymo standartai skirti profesiniam tobulėjimui ir kvalifikacijai kelti. Dėmesys kreipiamas į mokytojo/dėstytojo/lektoriaus asmenines ir profesines kompetencijas, besireiškiančias per mokymo aplinkos formavimą, patį ugdomąjį procesą, pamokos planavimą ir vertinimą.