Kritinio mąstymo ugdymas sėkmingai ateities karjerai: integruota karjeros ugdymo programa bendrojo lavinimo mokyklai

Kritinio mąstymo ugdymas sėkmingai ateities karjerai, integruota ugdymo programa, bendrojo lavinimo mokykla, Švietimo aprūpinimo centras, 2006

Kritinio mąstymo ugdymas sėkmingai ateities karjerai: integruota karjeros ugdymo programa bendrojo lavinimo mokyklai

Parengė projekto „MIND / Kritinio mąstymo ugdymas sėkmingai ateities karjerai ES“ komanda
Švietimo aprūpinimo centras, 2006

Daugelis švietimo dokumentų pabrėžia, kad kiekvieno asmens sėkmė ir gerovė priklauso nuo gebėjimo mokytis ir apmąstyti nuolat gausėjančią ir besikeičiančią informaciją. neįmanoma visko išmokyti ir išmokti, tačiau įmanoma išugdyti žmones, gebančius visą gyvenimą mokytis, kritiškai mąstančius, priimančius sėkmingus asmeninio ir profesinio gyvenimo sprendimus. Kaip tik čia susitinka kritinis mąstymas kaip įgūdis ir įrankis ir karjera kaip tikslas ir objektas. Kritinio mąstymo įgūdžiai leidžia nepasiklysti informacijoje, padeda suvokti savo pranašumus ir trūkumus, išsikelti tikslus ir kryptingai jų siekti, protingai pasirinkti, o aplinkybėms pakitus, viską apsvarstyti iš naujo. Kritinis mąstymas skatina įvairias nuomones, požiūrius, o ypač tuos, kurie pagrįsti svariais argumentais.

Leidinyje pristatoma išplėstinė integruota karjeros programa, paremta kritinio mąstymo ugdymo metodais ir strategijomis. Greta kiekvienos programos pateikiama mokytojų sukurtų ir išbandytų pamokų pavyzdžių. Tai padeda suprasti bendruosius tikslus, uždavinius, siūlomas veiklas ir tikėtinus rezultatus. Kai kur pridedama ir papildomos pamoką iliustruojančios medžiagos – mokinių darbų, užduočių pavyzdžių.

Programa lengvai pritaikoma įvairių tipų mokyklose, įvairiems ugdymo lygmenims, pradedant priešmokykliniu ugdymu ir baigiant vidurine mokykla ar gimnazijomis. Programai nereikia papildomo laiko, jis temos integruojamos dėstant įvairius dalykus, mokytojai dirba vadovaudamiesi savo dalykų programomis, vadovėliais ir kitomis mokomosiomis priemonėmis.

Leidinys sudarytas iš kelių svarbių dalių – „Kritinio mąstymo ugdymo“ dalis padės suprasti ne tik pačią kritinio mąstymo sąvoką, bet ir jo ugdymo galimybes bei vietą programoje. „Specialiojo ugdymo“ dalį parengė projekto partnerė Vera Janikova iš Čekijos, turinti didelę praktinio darbo Novij Jičino specialiojo ugdymo mokykloje patirtį. Autorė ne tik aptaria specialiųjų ugdymo poreikių vaikų ypatumus, bet ir siūlo, kaip jiems pritaikyti šią programą. Kai kurių pamokų aprašymuose akivaizdžiai parodoma, kaip viena ar kita tema buvo aptariama su neįgaliais vaikais.

Leidinio gale pateikiamas pagrindinių sąvokų žodynėlis.

Ši programa sukurta įgyvendinant projektą „MIND / Kritinio mąstymo ugdymas sėkmingai ateities karjerai ES“ (94313-CP-1-2001-1-LT-COMENIUS-C2.1) (2001–2003 m.), bendradarbiaujant su partneriais iš Čekijos (Novij Jičino specialiojo ugdymo mokykla), Graikijos (Rodo salos 8-oji pradinė mokykla), Suomijos (Vakarų Pirkanmos regiono savivaldybės Švietimo federacijos Suaugusiųjų švietimo skyrius), Maltos (Maltos universitetas).

Atsisiųsti



Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close