Duomenų naudojimo mokykloje kursas: programa ir metodinė medžiaga

Duomenų naudojimo mokykloje kursas: programa ir metodinė medžiaga. (2011). DATAUSE projektas.

Šiais, mokyklų autonomijos ir atskaitomybės už ją laikais, duomenys tampa vis svarbesni. Mokyklos turi vis dažniau atsiskaityti už mokymą ir ugdymą, kurį jos teikia, todėl sprendimai, paremti efektyviu duomenų naudojimu yra be galo svarbūs. Duomenys gali būti naudojami formuluojant tinkamus ir veiksmingus švietimo politikos tikslus, veiksmus bei sprendimus, jais taip pat remiamasi matuojant programų ar kitų veiksmų efektyvumą. Duomenys taip pat gali būti naudojami matuoti kiekvieno mokinio pažangą, nustatyti ugdymo ir/ar programų kryptis, tinkamą išteklių skyrimą ir panaudojimą, atsiskaityti mokyklos bendruomenei už padarytą pažangą ir pokyčius. Nepaisant galimo duomenų naudojimo poveikio, daugelis mokyklų vis dar nepakankamai jais naudojasi priimant svarbius sprendimus. Net ir Europoje, suvokiant duomenų reikšmę, mokykloms retai organizuojami mokymai siekiant pagelbėti mokyklų komandoms ir jų lyderiams efektyviai naudotis duomenimis.

Projektas „DATAUSE – Duomenų naudojimas, tobulinant mokyklos veiklą ir siekiant mokinių pažangos“ (510477-2010-LLP-PL) (2010–2012 m.) buvo vykdomas 5 partnerių iš Lenkijos, Vokietijos, Nyderlandų, Jungtinės Karalystės ir Lietuvos. Visi partneriai savo patirtimi ir ekspertinėmis žiniomis prisidėjo prie projekto tikslų įgyvendinimo, įskaitant ir profesinio tobulinimosi kurso mokytojams sukūrimo. Šiuo kursu siekiama ugdyti mokyklų lyderių ir jų komandų gebėjimus efektyviai naudotis duomenimis, siekiant mokinių mokymosi pažangos ir geresnių rezultatų.

Mokyklų, įsisavinusių šį kursą, privalumai:

  • Galimybė išmokti rinkti ir analizuoti duomenis, naudotis jais, nustatant ir sprendžiant mokyklos problemas nuoseklaus proceso pagalba, kuris apima problemos priežasčių nustatymą, pamatinės priežasties identifikavimą, veiksmų planavimą bei įgyvendinimą, monitoringą ir vertinimą;
  • Galimybė suburti bei išsiugdyti kvalifikuotą ir profesionalią duomenų valdymo mokyklos komandą;
  • Galimybė mokytis ir drauge spręsti konkrečias, aktualias mokyklos problemas.

Profesinio tobulinimo(-si) kursas yra paremtas tyrinėjimo modeliu, kurį sudaro atskleidimo, diagnozės, veikimo ir vertinimo etapai. Kurso etapai lydi mokyklų komandas per visą tyrinėjimo
procesą, ir suteikia galimybes aktyviai mokytis šio proceso metu. Kursas ne tik teikia gaires tyrinėjimui ir veiklai, bet ir padeda komandoms ugdytis techninius, analitinius, bendradarbiavimo įgūdžius, būtinus įgyvendinti duomenų naudojimo veiklos teorijos schemą ir naudoti duomenis mokymo ir mokymosi tobulinimui. Kursas pateikia ir veiklas, ir konkrečius įrankius, kuriais galima naudotis dirbant mokykloje ir kuriant duomenų naudojimo kultūrą joje.

Taip pat parengtas Mokyklos komandos lyderio vadovas. Tai instrukcija, kaip nuosekliai vesti mokytojus per visus mokymo kurso modulius ir išugdyti kvalifikuotą ir profesionalią duomenų valdymo mokyklos komandą. Vadove pateikiamas duomenų naudojimo mokykloje kurso kiekvieno modulio aprašymas, pagrindiniai tikslai, reikalingų išteklių ir medžiagos sąrašas, laikas, reikalingas kiekvienai modulio daliai pristatyti ir skaidrių pristatymo nurodymai.

 

Įvadas
Modulis 1. Pradedame
Modulis 2. Duomenų ABC. Pagrindai
Modulis 3. Problemos nustatymas
Modulis 4. Duomenų vertinimas
Modulis 5. Atskleistų duomenų analizė
Modulis 6. Hipotezės kėlimas
Modulis 7.
Modulis 8.
Modulis 9.
Modulis 10.
Modulis 11.
Modulis 12.
Modulis 13.
Modulis 14.
Sąvokų žodynėlis

 

Kurso programa ir metodinė medžiaga

Mokyklos komandos lyderio vadovas

 



Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close