Studies in Higher Education, Volume 44, Issue 5 (2019)

Studies in Higher Education, Volume 44, Issue 5 (2019).

Aukštojo mokslo studijos, 44(5), 2019

Specialusis žurnalo „Studies in Higher Education“ numeris, paremtas tarptautinio Erasmus + projekto „Kritinis mąstymas Europos aukštojo mokslo studijų tobulinimui“ (CRITHINKEDU) (2016–2019 m.) veiklos rezultatais. Dėmesio centre – studentų kritinio mąstymo kompetencija, ypač atsižvelgiant į jų įsidarbinimo perspektyvas.
Projekte daroma prielaida, kad, nors kritinis mąstymas yra laikomas vienu svarbiausių aukštojo mokslo ugdymo tikslų tiek pačių universitetų, tiek tarptautinių švietimo ir profesinių organizacijų, išlieka klausimas: kaip galima ir (arba) reikia jį skatinti ir vertinti aiškiau ir sistemingiau? Kaip rodo daugelis neseniai atliktų tyrimų, iš studentų, kurie baigia universitetą ir pradeda savo profesinį gyvenimą, tikimasi aukštesnio kritinio mąstymo lygio. Tačiau atrodo, kad daugelį metų trunkantis studentų mokymasis universitete pats savaime neužtikrina jų kritinio mąstymo ugdymo.

Šiame specialiajame numeryje pateikiami empirinių tyrimų, susijusių su dabartine pedagogine praktika aukštosiose mokyklose, skatinančia kritinį mąstymą, rezultatai. Jie remiasi jau atliktu darbu rengiant galutinį CRITHINKEDU projekto rezultatą – protokolą, skirtą kritinio mąstymo skatinimui Europos aukštosiose mokyklose, kuriuo siekiama paskatinti aukštąsias mokyklas užimti poziciją šiuo klausimu.

Atsižvelgiant į kritinio mąstymo svarbą aukštajame moksle ir jo ypatumus įvairiose srityse ir kontekstuose, šį specialųjį leidinį sudaro aštuoni straipsniai, apimantys ne tik įvairių sričių specialistų požiūrį į kritinį mąstymą, bet ir literatūros apžvalgas apie kritinio mąstymo ugdymo praktiką įvairiose disciplinose.

 

Nuoroda į leidinį (EN)



Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close