Rekomendacijos tėvams apie vaikų ir jaunimo kritinio mąstymo ugdymą

rekomendacijos tėvams, vaikai, jaunimas, kritinis mąstymas, ugdymas, Šiuolaikinių didaktikų centras, 2014

Rekomendacijos tėvams apie vaikų ir jaunimo kritinio mąstymo ugdymą

Evaldas Bakonis, Valdonė Indrašienė, Urtė Penkauskaitė, Daiva Penkauskienė, Tomas Rakovas
Šiuolaikinių didaktikų centras, 2014

Šis leidinys parengtas įgyvendinant projektą „Kritinio mąstymo kompetencijų plėtojimas neformalaus ugdymo veiklose“ (SFMIS Nr. VP1-2.2-ŠMM-10-V-02-017) (2013–2015 m.). Rekomendacijos skirtos tėvams, auginantiems priešmokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikus. Jų paskirtis – padėti įžvelgti, atpažinti, ugdyti ir plėtoti vaikų kritinio mąstymo gebėjimus šeimoje – kalbantis, diskutuojant, skaitant, sprendžiant problemas, padedant mokytis. Leidinio autoriai dalijasi mokslininkų įžvalgomis ir ilgamete darbo su įvairaus amžiaus vaikais bei suaugusiaisiais patirtimi ugdant kritinį mąstymą, pateikia pavyzdžių ir tikisi, kad tėvai atsirinks tai, kas jiems ir jų vaikams aktualiausia bei tinkamiausia. Leidinį sudaro penki skyriai, kuriuose pristatoma kritinio mąstymo samprata ir pagrindžiama jo ugdymo svarba, aiškinama, kaip kurti kritiniam mąstymui palankią aplinką, dalijamasi kai kuriomis prasmingo skaitymo ir diskutavimo strategijomis, pateikiama pavyzdžių, kaip kritiškai žiūrėti į problemas ir jas spręsti, rekomenduojama, kaip padėti vaikams mokytis ir tapti savarankiškai ir prasmingai besimokančiaisiais. Taip pat trumpai pristatomi tėvų apklausos apie kritinio mąstymo ugdymo gebėjimų ugdymą namų aplinkoje rezultatai, kurie iš dalies padėjo apsispręsti, ką įtraukti į šias rekomendacijas, į ką atkreipti dėmesį. Pagrindinė autorių intencija – parodyti, kad kritinis mąstymas nėra kažkoks sudėtingas procesas, kurį gali „valdyti“ tik profesionalai – mokslininkai ar pedagogai. Suvokus esminius kritinio mąstymo principus galima jį nuosekliai ir kryptingai ugdyti panaudojant kasdienes situacijas, įprastą šeimos gyvenimą.

Atsisiųsti



Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close