26 Spa Rekomendacijos bendrųjų kompetencijų ugdymui ir vertinimui, 2025

Rekomendacijos bendrųjų kompetencijų ugdymui ir vertinimui
Autoriai:Maria Kovacs, Päivi Nilivaara, Daiva Penkauskienė, Eglė Pranckūnienė, Ariana Văcărețu
Šiuolaikinių didaktikų centras, 2025
Nors dažnai teigiama, kad šiuolaikinis ugdymas yra grįstas kompetencijų ugdymu, daugeliu atvejų jis yra tik kompetencijomis praturtintas. COMPASS projekto komandos atlikta mokslinės literatūros ir Lietuvos, Rumunijos bei Suomijos švietimo dokumentų bei esamų praktikų analizė parodė, kad kompetencijų ugdymas, ypač vertinimas, vis dar yra sudėtingas. Projekto metu visų dalyvių įgyta patirtis leido nustatyti ir išskirti keletą pagrindinių aspektų, kurie galėtų padėti sklandžiau ir veiksmingiau įgyvendinti kompetencijomis grindžiamą mokymąsi ir vertinimą. Šie aspektai apima tiek švietimo politiką, tiek švietimo praktiką – iš tiesų, tam tikrą kultūros, sudarančios sąlygas nuosekliai ugdyti kompetencijas, galimybių jas demonstruoti ir užtikrinti, kad jos būtų tinkamai vertinamos ir puoselėjamos visą likusį gyvenimą, kūrimą.
Atsisiųsti LT, Atsisiųsti EN, Atsisiųsti RO, Atsisiųsti FI