MIND logo

Projektas „MIND – Kritinė teorija suaugusiųjų švietimo praktikoje: Įkvėpimas veikti kritiškai“

Projekto Nr. 2023-1-LT01-KA220-ADU-000153426

Projekto trukmė: 2023 m. gruodžio 31 d.–2025 m. gruodžio 30 d.

Projekto rėmėjas: Europos Komisijos Erasmus+ programa

Projekto vykdytojas: Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacija

Projekto partneriai:

Izglītības attīstības centrs (Latvija)

Latvijas Pieaugušo izglītības apvienība (LPIA) (Latvija)

Ustanova za obrazovanje odraslih DANTE (Kroatija)

Pucko otvoreno uciliste LIBAR (Kroatija)

Academia de Studii Economice din Bucuresti (Rumunija)

Asociatia EGOMUNDI (Rumunija)

Šiuolaikinių didaktikų centras (Lietuva)

Freepik nuotr.

PROJEKTO AKTUALUMAS

Projekto organizacijų patirtis rodo, kad kritinio mąstymo ugdymas jau tapo formaliojo mokyklinio ugdymo ir aukštojo mokslo studijų dalimi. Tai atsiskleidžia kai kuriuose moksliniuose tyrimuose, oficialiuose dokumentuose, strateginėse gairėse, programose ir praktinėse patirtyse. Neformaliajame suaugusiųjų švietime kritinis mąstymas pristatomas labai fragmentiškai – arba kaip medijų raštingumo dalis, arba kaip kovos su propaganda priemonė. Tačiau nei pati kritinio mąstymo sąvoka, nei kritinis mąstymas kaip kompetencijos požymiai nėra plačiai tyrinėti ar analizuoti, nėra aišku, kaip kritinis mąstymas pasireiškia ir kaip yra taikomas neformaliajame suaugusiųjų švietime. Preliminari literatūros šia tema analizė atskleidė akivaizdų kritinio mąstymo reikšmės suvokimo trūkumą, jau nekalbant apie kritinio mąstymo ugdymą Lietuvos suaugusiųjų švietime.

Labai panaši situacija yra ir šalyse partnerėse – Latvijoje, Kroatijoje, Rumunijoje. Todėl visi partneriai sutarė, kad reikia didinti kritinio mąstymo žinomumą ir taikymą neformaliajame suaugusiųjų švietime, šiam tikslui apjungiant mokslą ir gerąją praktiką, ir pasiūlant universalų modelį, kurį būtų galima taikyti įvairiose suaugusiųjų švietimo aplinkose, bei pateikiant gaires suaugusiųjų švietimo politikos formuotojams.

PROJEKTO TIKSLAS

Projektu siekiama tobulinti suaugusiųjų švietėjų kompetencijas ugdant besimokančių suaugusiųjų kritinio mąstymo įgūdžius tam, kad jie galėtų taikyti kritinį mąstymą kasdieniame profesiniame ir bendruomeniniame gyvenime, ir prasmingai prisidėti prie savo, kitų bei visuotinės gerovės.

PROJEKTO UŽDAVINIAI
  1. Pateikti kritinio mąstymo buvimo (arba nebuvimo) ir svarbos suaugusiųjų švietimui įrodymų, parengiant svarbiausios mokslinės literatūros, pritaikytos suaugusiųjų švietėjams, sąvadą; suaugusiųjų švietimo dokumentų / programų šalyse partnerėse santrauką; rekomendacijas suaugusiųjų švietimo politikai.
  2. Parengti aiškias gaires, kaip galima plėtoti ir praktikuoti kritinį mąstymą, parengiant mokslu ir praktika pagrįstą metodinį modelį, kuris būtų naudojamas įvairiose suaugusiųjų švietimo aplinkose ir kontekstuose; mokymo programą suaugusiųjų švietėjams ir priemonių rinkinį, skirtą darbui su besimokančiais suaugusiaisiais.
  3. Suteikti galimybę praktikuoti ir tobulinti kritinio mąstymo įgūdžius suaugusiųjų švietimo organizacijose ir bendruomenėse, parengiant mokymo programą ir medžiagą; įgyvendinant mokymus / seminarus.
  4. Skatinti kritinio mąstymo mokymą(si), sukuriant patrauklias skaitmenines priemones mokymąsi, pvz. internetines užduotis / testus (WebQuests).
  5. Dalytis projekto rezultatais ir įgyta patirtimi tarp partnerių, vietos bendruomenėse, nacionaliniu bei tarptautiniu mastu, įgyvendinant tarpusavio ir praktika grįstas mokymo(si) veiklas; dalijantis informacija ir patirtimi partnerių interneto svetainėse, naujienlaiškiuose, projekto ir partnerių FB paskyrose, EPALE straipsniuose ir kitose priemonėse.
PROJEKTO TIKSLINĖS GRUPĖS

Pagrindinė tikslinė auditorija: suaugusiųjų švietėjai, dirbantys su įvairiomis besimokančių suaugusiųjų grupėmis.

Antrinė tikslinė auditorija: besimokantys suaugusieji ir suaugusiųjų švietimo politikos formuotojai.

Naudos gavėjai: šeimos, bendruomenės, visuomenė.

PROJEKTO INTELEKTINIAI PRODUKTAI
Mokslinės literatūros apie kritinio mąstymo ugdymą neformaliajame suaugusiųjų švietime rinkinys
Ataskaita apie kritinio mąstymo ugdymą neformaliojo suaugusiųjų švietimo dokumentuose / programose
Kritinio mąstymo ugdymo neformaliajame suaugusiųjų švietime metodinis modelis
Mokymo programa suaugusiųjų švietėjams apie besimokančių suaugusiųjų kritinio mąstymo ugdymą
Priemonių rinkinys su praktiniais kritinio mąstymo mokymo(si) pavyzdžiais
Rekomendacijos suaugusiųjų švietimo politikos formuotojams dėl kritinio mąstymo ugdymo neformaliajame suaugusiųjų švietime
PROJEKTO REZULTATAI

Geresnės žinios apie kritinio mąstymo ugdymą suaugusiųjų švietime; patobulinti suaugusiųjų švietėjų kritinio mąstymo ugdymo įgūdžiai: patobulinti besimokančių suaugusiųjų kritinio mąstymo įgūdžiai; patobulinti partnerių strateginio planavimo, analizės, modeliavimo, bendravimo ir bendradarbiavimo, anglų kalbos gebėjimai bei kompetencijos.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Europos Komisija, jos institucijos ir Švietimo mainų paramos fondas negali būti laikomi atsakingi už šios medžiagos turinį ir bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.

Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close