Projekto Nr. 2023-1-LT01-KA220-ADU-000153426
Projekto trukmė: 2023 m. gruodžio 31 d.–2025 m. gruodžio 30 d.
Projekto rėmėjas: Europos Komisijos Erasmus+ programa
Projekto vykdytojas: Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacija
Projekto partneriai:
Izglītības attīstības centrs (Latvija)
Latvijas Pieaugušo izglītības apvienība (LPIA) (Latvija)
Ustanova za obrazovanje odraslih DANTE (Kroatija)
Pucko otvoreno uciliste LIBAR (Kroatija)
Academia de Studii Economice din Bucuresti (Rumunija)
Asociatia EGOMUNDI (Rumunija)
Šiuolaikinių didaktikų centras (Lietuva)
Freepik nuotr.
Projekto organizacijų patirtis rodo, kad kritinio mąstymo ugdymas jau tapo formaliojo mokyklinio ugdymo ir aukštojo mokslo studijų dalimi. Tai atsiskleidžia kai kuriuose moksliniuose tyrimuose, oficialiuose dokumentuose, strateginėse gairėse, programose ir praktinėse patirtyse. Neformaliajame suaugusiųjų švietime kritinis mąstymas pristatomas labai fragmentiškai – arba kaip medijų raštingumo dalis, arba kaip kovos su propaganda priemonė. Tačiau nei pati kritinio mąstymo sąvoka, nei kritinis mąstymas kaip kompetencijos požymiai nėra plačiai tyrinėti ar analizuoti, nėra aišku, kaip kritinis mąstymas pasireiškia ir kaip yra taikomas neformaliajame suaugusiųjų švietime. Preliminari literatūros šia tema analizė atskleidė akivaizdų kritinio mąstymo reikšmės suvokimo trūkumą, jau nekalbant apie kritinio mąstymo ugdymą Lietuvos suaugusiųjų švietime.
Labai panaši situacija yra ir šalyse partnerėse – Latvijoje, Kroatijoje, Rumunijoje. Todėl visi partneriai sutarė, kad reikia didinti kritinio mąstymo žinomumą ir taikymą neformaliajame suaugusiųjų švietime, šiam tikslui apjungiant mokslą ir gerąją praktiką, ir pasiūlant universalų modelį, kurį būtų galima taikyti įvairiose suaugusiųjų švietimo aplinkose, bei pateikiant gaires suaugusiųjų švietimo politikos formuotojams.
Projektu siekiama tobulinti suaugusiųjų švietėjų kompetencijas ugdant besimokančių suaugusiųjų kritinio mąstymo įgūdžius tam, kad jie galėtų taikyti kritinį mąstymą kasdieniame profesiniame ir bendruomeniniame gyvenime, ir prasmingai prisidėti prie savo, kitų bei visuotinės gerovės.
Pagrindinė tikslinė auditorija: suaugusiųjų švietėjai, dirbantys su įvairiomis besimokančių suaugusiųjų grupėmis.
Antrinė tikslinė auditorija: besimokantys suaugusieji ir suaugusiųjų švietimo politikos formuotojai.
Naudos gavėjai: šeimos, bendruomenės, visuomenė.
Geresnės žinios apie kritinio mąstymo ugdymą suaugusiųjų švietime; patobulinti suaugusiųjų švietėjų kritinio mąstymo ugdymo įgūdžiai: patobulinti besimokančių suaugusiųjų kritinio mąstymo įgūdžiai; patobulinti partnerių strateginio planavimo, analizės, modeliavimo, bendravimo ir bendradarbiavimo, anglų kalbos gebėjimai bei kompetencijos.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Europos Komisija, jos institucijos ir Švietimo mainų paramos fondas negali būti laikomi atsakingi už šios medžiagos turinį ir bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.
Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.