APRICOT – Mokomės būti ir (su)gyventi besikeičiančiame laike: dėmesingos tėvystės ugdymo programa

                 

Projekto numeris 2019-1-LT01-KA204-060481

Trukmė – 2019 m. rugsėjo 1 d. – 2022 m. rugpjūčio 31 d.

Rėmėjas – Europos Komisijos Erasmus+ programa

Projekto vykdytojas – Šiuolaikinių didaktikų centras (Lietuva)

Projekto partneriai:

Apricot Training Management (JK)

The Institute of Technology-oriented Women’s Education – ItFeV (Vokietija)

Planeta Ciencias (Ispanija)

Projekto:

www https://apricot4parents.org/

FB https://www.facebook.com/apricot4parents/

Twitter https://twitter.com/apricot4parents

Projekto aktualumas

Žiniasklaidos  raštingumas yra vienas esminių įgūdžių šiuolaikiniame pasaulyje – jis suteikia mums galimybę būti sąmoningiems to, ką matome žiniasklaidoje, atžvilgiu ir kritiškai vertinti mums pateikiamą informaciją. Žiniasklaidos raštingumas yra ir piliečius įgalinantis įrankis, suteikiantis jiems daugiau supratimo ir padedantis kovoti su dezinformacijos kampanijų bei netikrų naujienų, plintančių skaitmeninėje žiniasklaidoje, padariniais.

Turime išmokyti vaikus saugiai ir prasmingai naudotis žiniasklaida (įskaitant skaitmeninę), ugdant(is) bei pritaikant kritinio mąstymo gebėjimus. Augant vaiko savarankiškumui, tai, kaip jis naudoja žiniasklaidą ne šeimos aplinkoje, priklausys nuo to, kaip vaikas to išmoko šeimoje.

Tėvai (ir seneliai) gali būti labai galingi tarpininkai tarp savo vaikų ir žiniasklaidos, tačiau daugelis jų nesugeba reguliariai ir veiksmingai bendrauti su vaikais žiniasklaidos turinio klausimais. Norint to pasiekti, reikia padėti tėvams (seneliams), nes žiniasklaidos raštingumas labiau nei bet kada yra šeimos reikalas.

Projekto tikslas

Ugdyti suaugusiųjų švietėjų profesines kompetencijas dirbti su tėvais (seneliais), mokant juos žiniasklaidos priemonių raštingumo. Padėti tėvams (ir seneliams) prisidėti prie savo vaikų saugaus, prasmingo ir protingo žiniasklaidos (įskaitant skaitmeninę) naudojimo, ugdant(is) kritinį požiūrį bei įpročius.

Projekto uždaviniai

  1. Parengti mokymo programą bei medžiagą suaugusiųjų švietėjams, kitiems specialistams, siekiant padidinti jų gebėjimus mokyti žiniasklaidos raštingumo tėvus (senelius).
  2. Parengti metodiką bei medžiagą – žingsnis po žingsnio vadovą – tėvams (seneliams), kaip, kartu su vaikais, ugdytis gebėjimus naudotis skaitmeninės bei socialinės žiniasklaidos turiniu.
  3. Paruošti APRICOT istorijų rinkinį apie suaugusiųjų švietėjų, tėvų (senelių) asmeninę patirtį pritaikant įgytus žiniasklaidos raštingumo gebėjimus profesinėje veikloje arba namuose su vaikais. Šis įrankis įgalins ir skatins žmones savarankiškai tobulinti skaitmeninį bei žiniasklaidos raštingumą ir padės pasiekti platesnę auditoriją.

 

Projekto dalyviai ir tikslinės grupės

Projektas skirtas suaugusiųjų švietėjams ir tėvams (seneliams). Netiesioginės tikslinės grupės – vaikai bei kiti specialistai, dirbantys su vaikais ir jų tėvais (pvz., klasių mokytojai, šeimos konsultantai).

Projekto eiga

foto4

Mokymo programos ir medžiagos suaugusiųjų švietėjams sukūrimas

Sukurta mokymo programa suaugusiųjų švietėjams. Programa pagrįsta kritinio mąstymo bei tyrinėjimu grįsto mokymosi koncepcijomis. Ji apima ir modulius tėvams iš įvairių pažeidžiamų grupių. Mokymo programa ir medžiaga bus testuojama tarptautiniuose suaugusiųjų švietėjų mokymuose. Remiantis suaugusiųjų švietėjų grįžtamuoju ryšiu ir testavimo metu išryškėjusiais kultūriniais bei socialiniais aspektais bus parengta galutinė suaugusiųjų švietėjų mokymo programa bei medžiaga.

Metodikos ir medžiagos tėvams (seneliams) sukūrimas

Bus sukurta metodika ir medžiaga tėvams (seneliams), įgalinanti, kartu su vaikais, ugdytis žiniasklaidos raštingumą bei kritiško žiniasklaidos turinio vertinimo gebėjimus. Metodika ir medžiaga bus lengvai suprantama, naudojamos žaidybinės bei „mažų žingsnelių“ mokymosi formos. Metodika ir medžiaga bus testuojama skirtingose tėvų (senelių) grupėse kiekvienoje šalyje partnerėje. Remiantis tėvų (senelių) grįžtamuoju ryšiu bus parengta galutinė metodika ir medžiaga.

APRICOT istorijų rinkinio parengimas

 Bus surinktos suaugusiųjų švietėjų ir tėvų (senelių) asmeninės patirtys pritaikant įgytus žiniasklaidos raštingumo gebėjimus profesinėje veikloje arba namuose su vaikais. Šių patirčių pagrindu bus parengti istorijų rinkiniai visomis šalių partnerių kalbomis (angliškai, vokiškai, ispaniškai ir lietuviškai). Dalis atrinktų šalių istorijų bus publikuojamos angliškai tarptautiniu mastu.

Projekto rezultatai ir intelektiniai produktai

IO1. Mokymo programa ir medžiaga suaugusiųjų švietėjams

IO2. Mokymosi metodika ir medžiaga tėvams (seneliams)

IO3. APRICOT istorijų rinkinys

Projekto metu sukurti intelektiniai produktai bus laisvai, be apribojimų pasiekiami suaugusiųjų švietėjams, tėvams (seneliams), mokytojams, švietimo institucijoms ir kt. projekto šalių partnerių kalbomis (anglų, vokiečių, ispanų ir lietuvių) mūsų bei projekto internetiniuose puslapiuose.

Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close