14 Sau Mokinių kūrybiškumo ugdymo lietuvių (gimtosios) kalbos pamokose mokomoji medžiaga
Mokinių kūrybiškumo ugdymo lietuvių (gimtosios) kalbos pamokose mokomoji medžiaga
Janina Bukantienė, Rūta Girdzijauskienė, Raimonda Jarienė, Daiva Penkauskienė, Laima Vincė Sruoginis
Šiuolaikinių didaktikų centras, 2013
Projekto „Kūrybiškumo ugdymas: tyrimai ir metodika“ (SFMIS Nr. VP1-2.2-ŠMM-05-K-02-029) (2011–2013 m.) metodinė dalis sudaryta iš metodikos, skirtos mokytojams, mokomosios medžiagos – užduočių, skirtų mokiniams, ir filmuotos medžiagos, taip pat skirtos mokytojams. Visos priemonės kurtos remiantis gausia empirine medžiaga ir didele teorinių kūrybiškumo ugdymo studijų patirtimi. Metodinės dalies branduolį sudaro metodika, ją iliustruoja ir papildo mokomoji bei vaizdo medžiagos. Tačiau pastarosios dvi dalys taip pat ne mažiau vertingos. Galbūt kaip tik jos padės geriau suprasti metodikos paskirtį bei paakins, kaip ja naudotis. Mokomoji medžiaga skirta mokinių kūrybiškumui ugdyti per lietuvių kalbos ir literatūros pamokas. Medžiaga parengta taip, kad būtų patogu atsispausdinti vieną ar kelis lapus ir parengti mokomąją medžiagą mokiniams. Mokytojas, turėdamas šią ir metodinę medžiagas, gebės mokiniams paaiškinti, kokiu tikslu atliekamos užduotys ir kokio rezultato tikimasi. Šios priemonės autoriai sąmoningai nepriskiria užduočių konkrečiai klasei ar amžiaus grupei. Daugelį čia aprašomų užduočių galima pritaikyti įvairioms klasėms – jei ne taip tiksliai, kaip aprašyta, tai bent adaptavus kai kuriuos aspektus (pavyzdžiui, pasirenkant skirtingą tekstą ar darbo metodus). Priemonės autoriai į mokinių kūrybiškumo ugdymą žvelgia atsižvelgdami į šiuolaikinės mokyklos uždavinius, todėl stengtasi, kad parinkta medžiaga provokuotų mokinių mąstymą, skatintų motyvaciją, ugdytų kūrybines galias, pabrėžtų nestereotipinio, originalaus mąstymo ir veiklos svarbą.