Modelis ir gairės bendrųjų kompetencijų ugdymui ir vertinimui

Modelis ir gairės bendrųjų kompetencijų ugdymui ir vertinimui

Modelis ir gairės bendrųjų kompetencijų ugdymui ir vertinimui

Maria Kovacs, Päivi Nilivaara, Daiva Penkauskienė, Eglė Pranckūnienė, Ariana Văcărețu

Šiuolaikinių didaktikų centras, 2025

Šiame dokumente pristatomas kompetencijų ugdymo ir vertinimo modelis, simboliškai pavadintas COMPASS. COMPASS modeliu siekiama, kad jis būtų universalus ir pritaikomas bet kuriai nacionalinei mokymo programai. Skirtingų šalių mokymo programose ir teisės aktuose dėl skirtingo požiūrio į kompetencijų ugdymą vartojami skirtingi kompetencijų pavadinimai, pateikiamos skirtingos konfigūracijos ir sąrašai, akcentuojamos skirtingos kompetencijos. COMPASS modelį galima naudoti rengiant, įgyvendinant ir vertinant mokymosi patirtį, skirtą kompetencijoms ugdyti. Šiame dokumente pateiktuose pavyzdžiuose daugiausia dėmesio skiriama dažniausiai pasitaikančių bendrųjų kompetencijų ugdymui ir vertinimui, kuris apima didesnį skaičių atskirų kompetencijų, nurodytų nacionalinėse mokymo programose.

COMPASS modelio įgyvendinimo gairės skirtos išsamiau paaiškinti, kaip planuoti, kaip sudaryti plačias galimybes mokytis ir įgyti kompetencijų, kaip vertinti kompetencijas. Gairėse taip pat pateikiami konkretūs pavyzdžiai, kaip COMPASS modelį galima įgyvendinti konkrečioje ugdymo veikloje.

Atsisiųsti LT, Atsisiųsti EN, Atsisiųsti RO, Atsisiųsti FI



Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close