Kompetencijomis grįstas, įtraukiantis ugdymas: metodika, patirtis ir įžvalgos

Kompetencijomis grįstas, įtraukiantis ugdymas: metodika, patirtis ir įžvalgos

2023 m. vasario 14 d. Vilniuje įvyko pedagogams, švietimo pagalbos, karjeros ugdymo specialistams, ugdymo įstaigų vadovams skirtas renginys „Kompetencijomis grįstas, įtraukiantis ugdymas: metodika, patirtis ir įžvalgos“. Renginys organizuotas pristatant projekto „Vizualumas ir kūrybiškumas: inovatyvaus mąstymo projektavimas jauniems besimokantiesiems virtualiame pasaulyje“ (2020-1-EE01-KA227-SCH-093376), bendrai finansuojamo pagal Europos Sąjungos programą Erasmus+, rezultatus.

Projekto metu parengta vizualaus kūrybinio projektavimo programa, apimanti kūrybinio projektavimo technikas (Design Thinking Techniques) ir vizualiu mąstymu grįstas strategijas (Visual Thinking Strategies), kurias pedagogai, švietimo pagalbos specialistai, mokyklų administracija ir bendruomenė gali naudoti planuojant pamokas bei užsiėmimus, perteikiant ugdymo turinį ir įgyvendinant įvairias veiklas. Naudojant šias strategijas, mokymas tampa kūrybiškesnis, labiau įtraukiantis ir pagavesnis.

Renginyje skaityti pranešimai:

  • „Kompetencijomis grįstas ugdymas: šiandienos tendencijos ir iššūkiai“ (ŠDC direktorė Daiva Penkauskienė)
  • „Kaip įtraukti mokinius į mokymosi procesą ir sudominti dalyko turiniu: projektų metodika“ (ŠDC projektų koordinatorė Virgita Valiūnaitė)
  • „Mokymasis spręsti problemas ir įveikti iššūkius vizualiai: praktinė patirtis ir projekto atvejo analizė“ (vizualaus kūrybinio projektavimo programos mokytoja Lina Ignatavičiūtė ir Virgita Valiūnaitė).

Po pirmosios renginio dalies pranešimų vyko edukacinės dirbtuvės „Vizualiniai įrankiai ir dizaino mąstymo procesas praktikoje“, kurių metu dalyviai buvo suskirstyti į tris grupes ir praktiškai išbandė vaizdinio kūrybinio projektavimo procesą ir įrankius.

Vėliau visi dalyviai buvo pakviesti išklausyti kviestinės lektorės Linos Stubrienės (MB „Karjeros kelias“) pranešimo „Vizualus karjeros projektavimas: skaitmeninis karjeros kompetencijų ugdymo įrankis“.

Renginyje dalyvavo 42 dalyviai – mokyklų mokytojai, administracijos darbuotojai, karjeros specialistai, švietimo pagalbos specialistai.

Dalyvių nuomone, vizualaus kūrybinio projektavimo metodika labai reikalinga Lietuvos mokyklose ne tik todėl, kad leidžia mokiniams išreikšti save, bet ir todėl, kad dėl savo kūrybiškumo ir vizualizavimo galimybių padeda mokinius daug labiau įtraukti į mokymosi procesą ir dalykų turinį. Atnaujintose Lietuvos bendrojo ugdymo programose akcentuojamas mokinių bendrųjų kompetencijų ugdymas. Todėl problemų sprendimu grįstas mokymasis, kuris siejasi su bendrųjų kompetencijų ugdymu, dalyvius labai sudomino. Dalyviai labai palankiai įvertino ir praktinį renginio pobūdį – dalijimąsi projekto atvejo studijomis ir vizualaus kūrybinio projektavimo metodikos išbandymą.

Plačiau apie projektą

 

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Europos Komisija, jos institucijos ir Švietimo mainų paramos fondas negali būti laikomi atsakingi už šios medžiagos turinį ir bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.



Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close