18 Sau Jaunimas už skaidrumą arba 7 žingsniai sėkmingos partnerystės link
Jaunimas už skaidrumą arba 7 žingsniai sėkmingos partnerystės link
Daiva PENKAUSKIENĖ, Saulius SAMULEVIČIUS
Šiuolaikinių didaktikų centras, 2007
Šis leidinys – tai metodinės gairės, kuriomis vadovaujantis, mokyklų ar vietos bendruomenės, jaunimo organizacijos gali inicijuoti ir vykdyti bendradarbiavimo projektus drauge su savivaldybių administracija, valstybinėmis institucijomis, nevyriausybinėmis organizacijomis ar kitomis bendruomenės institucijomis. Leidinyje naudojama projekto “Jaunimas už skaidrumą” medžiaga, sukaupta bendradarbiaujant su Pilietinio ugdymo centru iš Lenkijos, Anykščių, Elektrėnų ir Mažeikių savivaldybių komandomis. Projekto esmė – bendruomenės sutelktumas esamų ir aktualių visiems piliečiams problemų sprendimui, kryptingas užsibrėžtų tikslų siekimas, įsitraukiant ir prisiimant aktyvią pilietinę poziciją. Projekto komandas sudarė mišrios vietos lyderių grupės, atstovaujamos mokytojų, vyresniųjų klasių moksleivių bei savivaldybės tarnautojų. Kiekviena grupė savo savivaldybėje vykdė projekte numatytas veiklas, parengė savas skaidrios viešosios politikos diegimo ir antikorupcinės veiklos monitoringo strategijas.
Šis leidinys apie partnerystę, kuri naudinga visiems aktyviai (kartais net ir pasyviai) dalyvaujantiems veikloje. Savivaldos institucijoms mokyklos, jaunimas tai lyg tarpininkai, padedantys skleisti visuomenei informaciją apie esamą situaciją, planuojamus darbus ir problemas. Moksleiviai per praktinę veiklą įgyja žinių apie savivaldybių sąrangą, institucijų darbą, aktyviai formuojama nuomonė apie tai, kas piliečiams svarbu, kaip patys gali dalyvauti sprendimų priėmime ar juos įtakoti. Mokytojai ne tik vadovauja moksleiviams, bet ir patys planuoja ir veda pamokas, pasiremdami praktinės veikos pavyzdžiais. Lyderystės pamokos ir patirtis išlieka ilgam laikui, jei ji ir toliau stiprinama bendru sutelktu darbu.