27 Vas Bendruomenės telkimas kuriant saugią mokyklą: žaidimų terapija mokykloje
Bendruomenės telkimas kuriant saugią mokyklą: žaidimų terapija mokykloje
Parengė projekto „ASSIST — bendruomenės telkimas kuriant saugią mokyklą“ (226580–CP–1–2005–1–LT–COMENIUS–C21) komanda
Jaunimo karjeros centras, 2008 m.
Vadovas skiriamas pedagogams, mokyklų specialistams ir visiems tiems, kurie padeda ar nori padėti vaikams, paaugliams, jaunimui spręsti įvairias problemas, su kuriomis jie susiduria mokykloje ar kitoje artimoje aplinkoje. Ši publikacija — tai bendras tarptautinės komandos, Comenius 2.1 projekto „ASSIST — bendruomenės telkimas kuriant saugią mokyklą“ (2006–2008 m.) darbas. Žaidimų terapija yra efektyvus konsultavimo metodas, kuris padeda vaikams koreguoti elgesį, pagerinti savęs suvokimą ir kurti sveikus tarpusavio santykius. Žaidimų terapijos metu vaikas užmezga aktyvų ryšį su terapeutu ir tai leidžia jiems išreikšti, išnagrinėti ir suvokti sudėtingus ir skausmingus išgyvenimus. Žaidimų terapija padeda vaikams rasti priimtinus bendravimo būdus, užmegzti pilnaverčius santykius, atgauti dvasinę pusiausvyrą ir ugdyti emocinį raštingumą. Žaidimas yra vaikų bendravimo forma, todėl dažnai vaikai, kuriems taikoma žaidimų terapija (kai pritrūksta žodžių), negali nupasakoti savo minčių, jausmų ir savo vidinio bei išorinio pasaulio suvokimo. Žaidimų terapija padeda vaikams suprasti tuos sumišusius jausmus ir liūdinančius įvykius, kurių tinkamai suvokti (sutvarkyti) jie neturėjo progos. Užuot paaiškinę, kas juos jaudina (tai įprasta suaugusiųjų terapijoje), vaikai ima žaisti, tokiu būdu pasirinkdami savo bendravimo lygį bei tempą, nejausdami grėsmės ir išvengdami primygtinio klausinėjimo.