27 Vas A European review on critical thinking educational practices in higher education institutions
A European review on critical thinking educational practices in higher education institutions
Kritinio mąstymo įgyvendinimo pavyzdžiai europinėje aukštojo mokslo ir studijų erdvėje: mokslinės literatūros ir mokymo(si) praktikos apžvalga
Parengė projekto „CRITHINKEDU: Kritinis mąstymas aukštojo mokslo studijų tobulinimui” (2016-1-PT01-KA203-022808) komanda
Vila Real: UTAD, 2018 m.
Šis projekto „Kritinis mąstymas Europos aukštojo mokslo studijų tobulinimui“ leidinys pateikia apibendrintą kritinio mąstymo ugdymo Europos aukštosiose mokyklose paveikslą. Jame glaustai apžvelgiami atliktos mokslinės literatūros radiniai ir aukštųjų mokyklų dėstytojų kritinio mąstymo ugdymo praktikos. Leidinys skirtas aukštųjų mokyklų dėstytojams, pedagogams, mokslo ir studijų institucijų vadovams. Pagrindiniai radiniai sutampa su kitų mokslininkų atlikta apžvalga: tyrimų skaičius apie kritinio mąstymo kompetencijų plėtojimą aukštajame moksle nuolat auga; kritinio mąstymo ugdymas dažniausiai vyksta mokant konkrečių dalykų, vykdant į mokomąjį dalyką orientuotas studijų programas; kritinio mąstymo ugdymui aukštosiose mokyklose būtinos aktyvaus mokymosi metodikos, tinkamas dėstytojų pasirengimas ir studentų įsitraukimas; dėstytojai susiduria su sunkumais vertindami studentų kritinį mąstymą.
Projekto ekspertai atkreipia dėmesį į tai, kas galėtų pakelti kritinio mąstymo ugdymą Europos aukštosiose mokyklose į aukštesnį lygmenį. Tai turi būti gerai apgalvotas, nuoseklus ir sistemiškai procesas, apimantis kritinio mąstymo svarbos išsiaiškinimą ir suvokimą, atitinkamą žinių bagažą, studijų proceso ir mokymosi modeliavimą, įgyvendinimą ir vertinimą, taip pat ir mokslinius tyrimus.