Spotiself: Ugdymo karjerai programa

Programos akreditacijos Nr. 213003264

Dalyviai – bendrojo ugdymo mokyklų karjeros specialistai

Trukmė – 40 akad. val.

Freepick nuotr.

Aktualumas

„Spotiself“ programa atliepia aktualų karjeros specialistų rengimo ir profesinio tobulėjimo poreikį ir siūlo originalų bei nuoseklų, moksliškai pagrįstą, profesinio tobulėjimo modelį pedagogams, esantiems ir būsimiems karjeros specialistams. Šis modelis remiasi socio-konstruktyviste ugdymo filosofija ir kritinio mąstymo ugdymo metodologija, nukreipta į aktyvų savęs bei supančios aplinkos tyrinėjimą ir pažinimą, nepriklausomo bei socialiai atsakingo mąstymo ugdymą. Programa akcentuoja asmeninių bei profesinių kompetencijų, kaip žinių, gebėjimų ir vertybių visumos, ugdymą, nukreiptą į profesinės praktikos tobulinimą ir profesinį augimą. Programa sukonstruota taip, kad ją būtų galima lengvai modifikuoti, atsižvelgiant į mokymo programos dalyvių veiklos pobūdį ir poreikius. Ji gali būti pritaikyta atsižvelgiant į ugdytinių amžiaus ir ugdymo lygmens poreikius, taip pat į specifinius mokyklos(-ų) poreikius ir galimybes.

Programos testai ir užduotys yra interaktyvūs, pateikiami Spotiself skaitmeninėje platformoje.

Šios programos išskirtinumas yra tas, kad ja lavinamos ir bendrosios profesinės karjeros specialistų kompetencijos, ir suteikiamos specifinės kompetencijos darbui su „Spotiself“ užduočių programa, skirta individualiam mokiniui, ir mokinių grupei. Pastaroji programa taip pat yra daugialypė – ugdanti ir specifines ugdymo karjerai kompetencijas, ir bendrąsias kompetencijas.

 

Tikslas

Ugdyti karjeros specialistų profesines kompetencijas, siekiant užtikrinti nuoseklų ir veiksmingą mokinių ugdymą, įgyvendinant „Spotiself“ individualių ir grupinių užduočių programą, skirtą vyresniųjų klasių mokiniams.

 

Uždaviniai

1. Supažindinti dalyvius su „Spotiself“ profesinio tobulinimo programa ir užduočių mokiniams programa, su metodologiniais programos pagrindais, kritinio mąstymo ugdymo schema bei praktiškai ją išbandyti.
2. Suteikti galimybę naudoti aktualų ugdymo karjerai turinį (ir jį kurti), lavinant mokinių gebėjimą kritiškai vertinti savo gebėjimus bei galimybes, ruošiantis savarankiškam gyvenimui.
3. Naudojantis „Spotiself“ programos medžiaga, atnaujintomis BUP, pasirengti karjeros ugdymo modulio įgyvendinimui – pasiruošti metinę veiklos programą, pavyzdinius pamokų / veiklų planus ir juos aptarti grupėje.
4. Skatinti kolegišką bendravimą ir bendradarbiavimą siekiant sėkmingo programos įgyvendinimo.

 

Apimtis

Programą sudaro 2 moduliai – nuotoliniai arba gyvi 6 akad. val. seminarai su savarankiškais darbais ir konsultacijomis.

Galima rinktis ir atskirus 6 / 8 akad. val. modulius.

 

Turinys

1.  Įvadas į programą
Spotiself“ profesinio tobulinimo programa ir užduočių mokiniams programa. Jų tikslai, uždaviniai bei tarpusavio sąsajos. Programos atitiktis švietimo politikos dokumentams, jos vieta švietimo karjeros ugdymo programų visumoje, išskirtiniai bruožai. Karjeros ugdymas ir ugdymas karjerai, profesinis orientavimas ir konsultavimas: sampratų ir programų įvairovė. Praktinės patirtys Lietuvoje ir svetur. „Spotiself“ programos turinio platumas ir nuoseklumas.

2. Metodologiniai „Spotiself“ programos pagrindai
Individualaus testo sudarymo metodologija, rezultatų interpretacija, apibendrinimas ir išvados. Socio-konstruktyvistinė, nuoseklaus ugdymosi(si) paradigma ir kritinio mąstymo ugdymo metodika darbui grupėje. Kritinio mąstymo ugdymo schema – pamokos/užsiėmimo karkasas. „Spotiself“ skaitmeninės platformos sudarymo principai, moduliai ir skaitmeniniai įrankiai. Užduočių atlikimas ir aptarimas.

3. Bendrųjų kompetencijų ugdymo galimybės
„Spotiself“ programos indėlis į bendrųjų kompetencijų ugdymą. Programos atitiktis atnaujintam ugdymo turiniui (BUP). „Spotiself“ programos galimybių panaudojimas brandos darbui rengti. Bendrųjų kompetencijų ugdymas individualių ir grupinių užduočių atlikimo metu. Užduočių atlikimas ir aptarimas.

4. Įtraukiojo ugdymo nuostatų įgyvendinimas „Spotiself“ programoje
Lygių ugdymo(si) galimybių užtikrinimas. Individualių gebėjimų lavinimas ir galimybių išnaudojimas. Programos turinio ir priemonių išnaudojimas individualizuotam, personalizuotam ir diferencijuotam ugdymui.

5. Ugdymo karjerai modulio projektavimas ir įgyvendinimas
Metinės programos sudarymas. Individualių ir grupinių veiklų dermė. Laiko ir veiklos planavimas individualiam konsultavimui ir darbui su grupe. Veiklų modeliavimas ir aptarimas. Programos turinio adaptavimas individualiems poreikiams.

6. Kompetencijų (si)vertinimas
„Spotiself“ (įsi)vertinimo sistema. (Įsi)vertinimas atliekant individualias ir grupines užduotis. Formuojamojo vertinimo reikšmė. Pasiekimų aplanko (portfolio) kaupimas. Karjeros specialisto vaidmuo pasirengiant įsivertinimui ir jį atliekant. (Įsi)vertinimo duomenų rinkimas, analizė ir interpretavimas.

7. Karjeros ugdymas – komandinis darbas
Karjeros ugdymo vieta mokyklos strategijoje ir veiksmų plane. Mokyklos strateginiai orientyrai, veiksmų plano sudarymas ir suderinimas tarp atskirų veikėjų – administracijos, mokytojų, klasės vadovų, kitų specialistų.

 

Dėl mokymų organizavimo teirautis info@sdcentras.lt

Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close