Programos akreditacijos Nr. 213005019
Dalyviai – ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir bendrojo ugdymo mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai,
Trukmė – 40 akad. val.
Freepick nuotr.
2016 metais Jungtinės Tautos (JT) pasaulio šalis pakvietė užtikrinti įtraukų ir lygiateisį kokybišką švietimą ir skatinti mokymosi visą gyvenimą galimybes visiems. Šį kvietimą, kaip šalių švietimo tikslą iki 2030 metų, Pasaulio švietimo forume parengė UNESCO. JT jį įtraukė į Tvaraus vystymosi darbotvarkę, kurią įgyvendinti įsipareigojo ir Lietuva. Kas iš tiesų yra įtraukusis ugdymas? Pirma, tai – ugdymas be atskirties ir diskriminacijos. Lietuvoje didžiausią atskirtį patiria negalią turintys vaikai, ypač tie, kurie turi intelekto ar psichosocialinių sutrikimų. Ypač kenčia Dauno sindromą ar autizmo spektro sutrikimų turintys vaikai ir jų šeimos. Aklieji ir kurtieji, kaip ir kompleksines negalias turintys vaikai, taip pat mokosi atskirai nuo visų kitų. Lietuvoje beveik 10 proc. visų šalies vaikų (3672 negalią turinčiųjų) mokosi specializuotose įstaigose, kurių yra net 46-ios. Svarbu tai, kad šis skaičius, stipriai mažėjant bendram vaikų skaičiui, nesitraukia, priešingai, net šiek tiek išaugo. (J. Ruškus).
Kaip išvengti didėjančio nenoro mokytis, kaip skatinti mokinių mokymosi motyvaciją? Ši programa ir padės atsakyti į šiuos klausimus. Reikia lavinti mokytojų gebėjimą laiku pastebėti mokymosi sunkumus, kuo anksčiau kreiptis pagalbos, parinkti tinkamus darbo būdus ir metodus, ugdyti problemų sprendimo, komandinio darbo, bendradarbiavimo gebėjimus. Siekiant specialiųjų poreikių vaikų ugdymo kokybės, mokytojui keliami nauji reikalavimai, jis turi išsiugdyti metodines kompetencijas, kurios suteiktų galimybę veikti naujos kompleksinės realybės sąlygomis, todėl ši programa padės susidaryti nuostatas, kuriomis reikėtų vadovautis tenkinant specialiuosius ugdymosi poreikius ir derinant juos su bendrojo lavinimo ugdymo reikalavimais. Programa suteiks konkrečių žinių apie specialiųjų poreikių asmenų ugdymosi sunkumų priežastis, pedagogines psichologines įvairių specialiųjų poreikių vaikų charakteristikas, kylančias problemas mokykloje, šeimoje, pateiks praktinių rekomendacijų sprendžiant specialiojo ugdymo klausimus. Programoje išsamiai išdėstomi veiksmingiausi darbo būdai ir metodai, programų pritaikymo galimybės, komandinio darbo, vadovavimo klasei principai, bendradarbiavimo principinės nuostatos.
Suteikti žinių apie mokinių įvairovę bendrojo lavinimo mokykloje. Plėtoti mokytojų kompetencijas, reikalingas dalykiškai sprendžiant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų ugdymo(si) tenkinimo problemas bei kuriant bendradarbiavimo atmosferą mokyklos bendruomenėje.
1. Suteikti teorinių ir praktinių žinių apie specialiojo ugdymo sampratą, integracijos privalumus bei trūkumus.
2. Supažindinti su ugdymo(si) sunkumais, įtakotais mokymosi negalių bei kitų sutrikimų.
3. Pateikti ir išanalizuoti darbo su specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčiais vaikais ypatumus, būdus ir metodus, efektyviausias ugdymo programų pritaikymo galimybes, strategijas.
4. Aptarti komandinio darbo ypatumus, bendradarbiavimo naudą efektyviai sprendžiant specialiojo ugdymo problemas bei ieškant būtinųjų bendrųjų kompetencijų formavimo galimybių.
5. Formuoti praktinius mokytojų gebėjimus darbe su specialiųjų ugdymosi poreikių asmenimis.
6. Atskleisti mokyklos bendruomenės tolerantišką požiūrį į mokymosi sunkumų turinčius mokinius, įgyvendinant vienodų ugdymo(si) galimybių įstatymą.
Programą sudaro 4 moduliai – nuotoliniai arba kontaktiniai seminarai su savarankiškais darbais ir konsultacijomis.
Galima rinktis ir atskirus 6 / 8 akad. val. modulius.
1. Įtraukusis ugdymas
Specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių mokinių ugdymo(si) galimybės bendrojo lavinimo mokykloje
Geros mokyklos koncepcija. Universalaus dizaino principai
Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių pažinimas
2. Negalių turintys mokiniai
Įvairiapusį raidos sutrikimą turintys mokiniai
Intelekto sutrikimą turintys mokiniai
Klausos ir regos sutrikimą turintys mokiniai
Judesio ir padėties sutrikimai
3. Mokymosi sutrikimų turintys mokiniai
Bendruosius mokymosi sutrikimus turintys mokiniai
Specifinius mokymosi sutrikimus turintys mokiniai (skaitymo, rašymo, matematikos)
Elgesio ir emocijų sutrikimus turintys mokiniai
Kalbėjimo ir kalbos sutrikimus turintys mokiniai
4. Mokymosi sunkumai
Besimokantys ne gimtąja kalba arba gyvenantys kitoje kalbinėje /kultūrinėje aplinkoje
Sulėtėjusi raida
Nepalankūs aplinkos veiksniai. Emocinės krizės
Nerealizuoti ypatingi gabumai
Programos lektorė Laima Paulauskienė
Dėl mokymų organizavimo teirautis logolaima@gmail.com , +370 682 1 1352 arba info@sdcentras.lt
Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.