Programos akreditacijos Nr. 213003548
Dalyviai – švietimo pagalbos specialistai, klasės auklėtojai
Trukmė – 184 akad. val.
Gausėjantys santykių, savitarpio supratimo, elgesio tarp vaikų, vaikų ir jų tėvų bei mokytojų sunkumai, elgesio ir emocinės problemos, priklausomybės, verčia ieškoti daugiau atsakymų į šiuos klausimus ir efektyvesnių konfliktų sprendimų bei santykių reguliavimo būdų, galimybių. Ypač svarbu, kad dažnai reikalingos efektyvios priemonės, padedančios per trumpą laiką suprasti situaciją ir rasti tinkamus sprendimus.
Metaforinės asociatyvinės kortelės (toliau MAK) – kaip stimuliuojanti medžiaga, talpina visus projektyvių metodų privalumus ir gerokai praplečia psichologo, pedagogo, socialinio pedagogo ar kito pagalbos specialisto – konsultanto, pagalbininko arsenalą.
Šis instrumentas sukuria pasitikėjimo atmosferą, padeda įveikti vidinį pasipriešinimą, sukuria sąlygas dialogui tarp žmogaus vidinio ir išorinio pasaulio, padeda rekonstruoti reikšmingas patirtis, suformuluoti ir išreikšti jas žodžiais – kas jau savaime turi vidinį gydantį poveikį.
Vaikų ir tėvų, vaikų ir mokytojų santykių problemos, tarpusavio santykiai kolektyve, konfliktų išaiškinimas ir sprendimas, potrauminis sindromas, asmeninis augimas ir motyvacija – ir daugelis kitų sričių, kuriose yra efektyvus metaforinių asociatyvinių kortelių taikymas, kreipiantis per jas į vaizduotę, fantaziją, asociacijų srautą.
Šių kortelių pagalba, įmanoma per trumpą laiką užčiuopti esminį klausimą, gauti prieigą prie savojo „Aš“ paveikslo. Taip pat jos padeda nutiesti tiltą nuo vieno žmogaus link kito, tais atvejais, kai žmonėms sunku kalbėtis kokia nors tema. MAK padeda išreikšti mintis, suformuluoti jas ir sukonkretinti norimą perduoti žinutę.
Programą gali rinktis visų kvalifikacinių kategorijų specialistai, kurie darbe susiduria su konsultavimu, konfliktų sprendimu, motyvavimu. Aktualiausia – psichologams, psichologų asistentams, socialiniams darbuotojams, specialiesiems pedagogams, auklėtojams.
Teorinių – praktinių seminarų pobūdis užtikrina ne tik informacijos gavimą, bet ir asmeninį patyrimą, įgūdžių formavimą.
Padėti švietimo pagalbos specialistams formuoti mokyklos saugumo, ugdomąją ir socializacijos politiką, suteikiant jiems didesnes galimybes užmegzti dialogą, pažinti vaiko pasaulį, spręsti konfliktus, konsultuoti individualiai vaikus ir tėvus, dirbti su mokinių kolektyvu.
Programą sudaro įvadas ( 8 akad. val.) ir 6 moduliai – 176 akad. val., iš kurių:
– 80 akad.val. mokymų (5 moduliai po 16 akad.val. per 2 dienas savaitgaliais)
– 80 akad.val. praktikos-intervizinėse grupėse su specialistu (5 grupės po 16 akad.val. per 2 dienas savaitgaliais).
– 16 akad.val. supervizija (egzaminas)
Galima dalyvauti tiek pilname mokymų kurse, tiek ir atskiruose moduliuose.
Įvadinis modulis. Metaforinių asociatyvinių kortelių naudojimo pagrindai pagalbos sričių veikloje
Pagrindiniai darbo su MAK principai, etika.
1. Metaforinių asociatyvinių kortelių naudojimo būdai ir galimybės pagalbos sričių veikloje
MAK atsiradimo pradžia, filosofija, etiketas.
MAK naudojimas grupiniame darbe, individualiame konsultavime.
2. Metaforinės asociatyvinės kortelės darbe su stresu ir atsparumu stresui
Streso problemos ir atsparumo stresui ištyrimas MAK pagalba individualiame konsultavime ir grupiniame darbe.
Streso valdymas, greitos pagalbos technikos, vizualizacija.
3. Metaforinės asociatyvinės kortelės porų ir šeimos santykių konsultavime ir psichoterapijoje
Šeimos sistemos ištyrimas, prieraišumo tipai.
Tėvų-vaikų ir sutuoktinių (poros) santykių iškraipymo ir pažeidimų priežastys.
Psichokorekcijos technikos ir algoritmai.
4. Metaforinės asociatyvinės kortelės krizių įveikime ir traumų terapijoje
Krizių įveikos modelis ir pagalbos koncepcija.
Problemų sprendimo metodai, resursų paieškos individualiame ir grupiniame darbe.
5. Konsultacinis terapinis darbas sisteminiu požiūriu, naudojant metaforines asociatyvines korteles
Pagrindiniai sisteminiai dėsniai.
Darbas su MAK individualiai ir grupėje sisteminio požiūrio kontekste.
6. Supervizija ir projektų gynimas
Savarankiško darbo supervizija ir atvejo arba autorinio projekto pristatymas.
VšĮ Sisteminių sprendimų institutas, Vilnius
www.konsteliacijos.lt
Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.