MOKYKLOS NELANKYMO IR „IŠKRITIMO“ IŠ BENDROJO UGDYMO SISTEMOS PRIEŽASČIŲ TARPTAUTINIO TYRIMO PRISTATYMAS

MOKYKLOS NELANKYMO IR „IŠKRITIMO“ IŠ BENDROJO UGDYMO SISTEMOS PRIEŽASČIŲ TARPTAUTINIO TYRIMO PRISTATYMAS

2019 m. gegužės 24 d. įvyko mokyklos nelankymo ir „iškritimo“ iš bendrojo ugdymo sistemos priežasčių tarptautinio tyrimo pristatymas.

Tyrimas atliekamas įgyvendinant tarptautinį projektą „A.C.C.E.S.S. Tarpsektorinis bendradarbiavimas socialinei integracijai ir mokymosi sėkmei“ (2218–2021), finansuojamą Erasmus+ programos lėšomis. Šiuolaikinių didaktikų centras kartu su Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazija, Valakijos Targoviste universitetu (Rumunija), Racari miesto „Ion Ghica“ licėjumi (Rumunija), socialinės plėtros asociacija Psientifica (Portugalija), profesinio rengimo institutu Crocetti-Cerulli (Italija), bendrojo lavinimo mokyklų grupe Águeda Sul (Portugalija) dalyvauja projekte kaip suaugusiųjų švietimo centro Ilmiolavoro srl (Italija) partneris.

2019 m. sausio–gegužės mėn. projekto partnerių šalyse vykdomas kokybinis ir kiekybinis tyrimas, kurio metu analizuojamas ryšys tarp mokyklos aplinkos, kultūros, mokymo(si) strategijų bei metodų ir ankstyvojo iškritimo iš bendrojo ugdymo sistemos.

Tyrimo pristatyme dalyvavo projekto partneriai ir Lietuvos švietimo bendruomenės atstovai iš LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro, LR Seimo švietimo ir mokslo komiteto, pedagoginių psichologinių tarnybų, savivaldybių administracijos, bendrojo lavinimo mokyklų. Projekto partneriai pasidalijo įžvalgomis iš atliktos mokinių ir mokytojų apklausos, interviu su vaikais. Susitikimo dalyviai diskutavo apie mokyklos nelankymo priežastis, bei situaciją Lietuvoje ir kitose šalyse.