15 Lie Kompetencijų ugdymo ir vertinimo politika ir praktika bendrojo ugdymo mokyklose apžvalga
Kompetencijų ugdymo ir vertinimo politika ir praktika bendrojo ugdymo mokyklose apžvalga. Suomijos, Lietuvos ir Rumunijos atvejai
Eglė Pranckūnienė, Päivi Nilivaara, Ariana Vacaretu, Maria Kovacs
Šiuolaikinių didaktikų centras, 2024
Šios apžvalgos tikslas – glaustai aprašyti, kaip Suomijoje, Lietuvoje ir Rumunijoje ugdomos ir vertinamos mokinių kompetencijos bendrojo ugdymo mokyklose. Suomijos, Lietuvos ir Rumunijos bendrojo ugdymo turinio pagrindas – kompetencijų ugdymas, tačiau kiekviena šalis eina skirtingu keliu. Apžvalgoje aptariama, kaip kiekvienoje šalyje buvo kuriamas kompetencijomis praturtintas ugdymo turinys, kokias mokinių kompetencijas siekiama ugdyti, su kokiais iššūkiais susiduriama kompetencijų ugdymo ir vertinimo praktikoje. Šios įžvalgos padės geriau suprasti Suomijos, Lietuvos ir Rumunijos nacionalinės švietimo politikos orientacijas ir kompetencijų ugdymo patirtis.