27 Vas Idėjos ugdymui: kaip atskleisti medijų raštingumo ir nacionalinio saugumo temas
Idėjos ugdymui: kaip atskleisti medijų raštingumo ir nacionalinio saugumo temas
Daiva PENKAUSKIENĖ, Salomėja BITLIERIŪTĖ (sud.)
Ugdymo plėtotės centras, 2018 m.
Tai mokomoji medžiaga pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo mokytojams, skirta parodyti galimybes ir būdus, kaip aktualias medijų raštingumo ir nacionalinio saugumo temas galima integruoti į formalųjį ir neformalųjį ugdymo turinį. Mokomoji medžiaga parengta, remiantis mokytojų, 2018 m. dalyvavusių seminaruose „Medijos ir nacionalinis saugumas: iššūkiai ir galimybės“, pasiūlymais ir idėjomis. Šioje mokomojoje medžiagoje siekta atskleisti nacionalinio saugumo ir medijų raštingumo tarpusavio ryšį įvairiuose mokinio aplinkai artimuose kontekstuose, tokiuose kaip vaiko gyvenimas virtualiose ir realiose aplinkose: mokykloje, bendruomenėje, pereinant prie valstybės nacionalinio saugumo situacijų ir jį užtikrinančių priemonių pažinimo. Mokytojai pasiūlė veiklų, skirtų netikroms naujienoms, negatyviems medijų reiškiniams atpažinti, taip pat jiems svarbi pasirodė tema, skirta medijų tekstui kurti. Šios temos pristatomos visose ugdymo pakopose. Daugumos veiklų metu medijų ir nacionalinio saugumo problematika aptariama integruotai, remiantis kritinio mąstymo ugdymo metodika. Mokytojų idėjas parengė ir pateikė Ugdymo plėtotės centras kartu su Šiuolaikinių didaktikų centru.