30 Bal IŠMOKTOS EUROPOS PAMOKOS
Viešoji įstaiga Šiuolaikinių didaktikų centras ir švietimo centras „Pro Didactica“ iš Moldovos Respublikos 2018 m. balandžio–2019 m. balandžio mėn. įgyvendino projektą „Europos pamokos 2: antikorupcinio švietimo komponentas“.
Projektu siekta prisidėti prie korupcijos prevencijos veiklų įgyvendinimo Moldovos Respublikoje, ugdant sąmoningus, kritiškai mąstančius ir atsakingus piliečius. Projekto tikslas – parengti ir įgyvendinti antikorupcinio švietimo priemones bendrojo lavinimo mokyklai. Projektas finansuojamas iš Lietuvos Užsienio reikalų ministerijos Vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai programos lėšų.
Įgyvendinant projektą, sukurtas antikorupcinio švietimo modulis pilietinio ugdymo pagrindų kursui „Švietimas ES integracijai“ ir parengta mokomoji medžiaga. Mokymuose dalyvavę pedagogai parengtą modulį ir mokomąją medžiagą išbandė savo užsiėmimų metu ir skatino antikorupcinio ugdymo iniciatyvas savo mokyklose. Daugiau kaip 1000 7–12 kl. mokinių dalyvavo antikorupcinio ugdymo užsiėmimuose pamokų metu ir užklasinėje veikloje. Daugiau kaip 1200 mokyklų vadovų, administracijos darbuotojų, mokytojų susipažino su antikorupcinio ugdymo moduliu bei mokymo medžiaga. Daugiau kaip 400 tėvų informuoti apie antikorupcinį švietimą.
Remdamasis Lietuvos pavyzdžiu, švietimo centras „Pro Didactica“ inicijavo Moldovoje Sąžiningumo mokyklų tinklą. 5 mokyklos pasirašė Sąžiningumo deklaraciją ir įsipareigojo puoselėti sąžiningumo ir skaidrumo vertybes mokyklos gyvenime bei įgyvendinti sąžiningumo iniciatyvas ugdymo procese.
Šis projektas reikšmingai prisideda prie nacionaliniu lygiu Moldovoje vykdomų antikorupcinių iniciatyvų įgyvendinimo akcentuodamas, kad svarbiausia investicija į kovą su korupciją – visuomenės švietimas ir ugdymas. Projekto vykdytojai ir dalyviai pažymi, kad tai iš esmės vienintelė galimybė mažinti šią socialinę problemą ir kovoti su ja, formuoti jaunų žmonių vertybių sistemą, pilietinę poziciją. Nerimas dėl korupcijos reiškinio šalyje verčia mokytojus prisiimti atsakomybę už vaikų ateitį. Projektas parodė, kad mokytojas pats būdamas aktyvus pilietis, gali antikorupcinį švietimą integruoti į savo dalyką, daryti tyrimus, analizuoti problemas, situacijas, kurios ugdytų sąžiningumą, moralę, piliečio teisių ir pareigų žinojimą. Antikorupcinis švietimas susijęs su nuostatų keitimu, o tokie pokyčiai vyksta lėtai, todėl reikia nuoseklaus darbo. Parengtos mokymo priemonės ir rekomendacijos, suburtas mokyklų, įgyvendinančių antikorupcinio ugdymo modulį, tinklas, Skaidrumo mokyklų tinklo įsteigimas, Projekto partnerio švietimo centro „Pro Ddactica“ metodinis palaikymas kaip tik ir suteikia mokytojams instrumentus šiam nuosekliam ir ilgalaikiam darbui. Nors projekto poveikis išryškės tik ilgalaikėje perspektyvoje, ekspertai jau projekto eigoje pastebėjo didelį mokytojų susidomėjimą dėstyti šią temą mokiniams ir pasirengimą dirbti su parengta mokymo medžiaga. Mokiniai pažymėjo, kad tokių užsiėmimų jiems reikia, kad jie nori gyventi skaidrioje šalyje.