20 Rgp Modelis ir gairės bendrųjų kompetencijų ugdymui ir vertinimui
Modelis ir gairės bendrųjų kompetencijų ugdymui ir vertinimui
Maria Kovacs, Päivi Nilivaara, Daiva Penkauskienė, Eglė Pranckūnienė, Ariana Văcărețu
Šiuolaikinių didaktikų centras, 2025
Šiame dokumente pristatomas kompetencijų ugdymo ir vertinimo modelis, simboliškai pavadintas COMPASS. COMPASS modeliu siekiama, kad jis būtų universalus ir pritaikomas bet kuriai nacionalinei mokymo programai. Skirtingų šalių mokymo programose ir teisės aktuose dėl skirtingo požiūrio į kompetencijų ugdymą vartojami skirtingi kompetencijų pavadinimai, pateikiamos skirtingos konfigūracijos ir sąrašai, akcentuojamos skirtingos kompetencijos. COMPASS modelį galima naudoti rengiant, įgyvendinant ir vertinant mokymosi patirtį, skirtą kompetencijoms ugdyti. Šiame dokumente pateiktuose pavyzdžiuose daugiausia dėmesio skiriama dažniausiai pasitaikančių bendrųjų kompetencijų ugdymui ir vertinimui, kuris apima didesnį skaičių atskirų kompetencijų, nurodytų nacionalinėse mokymo programose.
COMPASS modelio įgyvendinimo gairės skirtos išsamiau paaiškinti, kaip planuoti, kaip sudaryti plačias galimybes mokytis ir įgyti kompetencijų, kaip vertinti kompetencijas. Gairėse taip pat pateikiami konkretūs pavyzdžiai, kaip COMPASS modelį galima įgyvendinti konkrečioje ugdymo veikloje.
Atsisiųsti LT, Atsisiųsti EN, Atsisiųsti RO, Atsisiųsti FI