Vaikų vaizduotės žadinimas ir mąstymo ugdymas

Trukmė: 6 akad. val.
Dalyviai: ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo specialistai.
Lektorė: DAIVA PENKAUSKIENĖ – Šiuolaikinių didaktikų centro direktorė, Mykolo Romerio universiteto lektorė, kritinio mąstymo, kūrybiškumo ugdymo, antikorupcinio ugdymo, projektų vadybos, inovatyvių mokymo ir mokymosi strategijų, ir kitų programų lektorė, konsultantė ir ekspertė. Yra inicijavusi ir įgyvendinusi daug reikšmingų švietimo projektų. Įvairių metodinių priemonių autorė ir bendraautorė.

Aktualumas

Vaizduotė neturi ribų. Ji sukuria ir atnaujina visus išgyvenimus, viltis, troškimus, jausmus ir mintis. Vaizduotės neįmanoma atskirti nuo mąstymo. „Mes, mokytojai, susidūrę su mokyklos realybe ir privalėdami padėti vaikams išmokti skaityti, poeziją ir pasakas atidedame į šalį ir pirmiausia mokome susieti raides ir garsus. Tačiau turime atminti, kad pačiose pirmosiose skaitymo pamokose, nesvarbu, ar jos vyktų namie, ar mokykloje, vaikų vaizduotė jau pažadinta ir veikia visu pajėgumu, nes ji ir yra įrankis, kuris plečia pasaulio ir jo gyvavimo mechanizmų suvokimą. Vaikų turimi kalbos ištekliai proceso metu jau parengti dirbti“ (M. Spencer, „Ką dar būtų galima pasakyti apie vaizduotę?“, „Permainos“, 2003 (14)).

Seminaro programa pagrįsta unikalia mokymo ir mokymosi metodika „Kritinio mąstymo ugdymas skaitant ir rašant“;, taikoma daugiau nei 30 šalių kaip sėkminga formaliojo ugdymo praktika. Seminaro metu pristatoma viena iš sudedamųjų programos dalių apie vaizdo ir minties sąsajas, vaizduotės ir mąstymo ugdymą. Seminaro metu pristatoma, kaip tikslingai „įdarbinti“ vaizdus (paveikslus, nuotraukas, reklamas, filmuotą medžiagą) mąstymui plėtoti ir skaitymui skatinti.

Tikslas

Atskleisti vaizduotės, mąstymo ir skaitymo ugdymo sąryšį.

Uždaviniai

1. Supažindinti su metodais ir strategijomis, žadinančiomis vaizduotę, ugdančiomis mąstymą ir skatinančiomis susidomėjimą skaitymui.
2. Praktiškai išbandyti „Įžengimo į paveikslėlį“, „Istorijos kūrimo“ ir kt. strategijas, metodus.
3. Pasidalyti sėkmingais vaizduotės žadinimo ir mąstymo ugdymo pavyzdžiais.
4. Susikurti veiklos planą, kaip pasinaudoti vaikų vaizduotę skaitymui skatinti.

Turinys

1. Paslaptis ir vaizduotės  žadinimas.
2. Vaizduotė ir fantazija; vaizduotė ir mąstymas.
3. “Įžengimo į paveikslėlį” strategija.
4. “Mažosios” vaizduotės ir mąstymo žadinimo  strategijos.
5. Pasakojimo kūrimas.
6. Tyrinėjimo veiklos.
7. Refleksijos vaidmuo.

Dalyvių atsiliepimai

Visa pateikta informacija yra labai naudinga. Daugelį dalykų jau taikome savo klasėje, tačiau panaudosiu naują būdą iš vaikų sulaukti klausimų – rodyti jiems fotografijas ir domėtis, kokius klausimus jos jiems kelia.

Panaudosiu vaizduotės ugdymo strategijas, praktinius vaizduotės ir kūrybiškumo ugdymo pavyzdžius pateiktus seminaro metu, dėmesio sutelkimo metodikas.

Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close