PAMOKOS PLANAVIMAS

Trukmė: 6–8 akad. val.
Dalyviai: visų dėstomųjų dalykų bendrojo lavinimo mokyklos mokytojai, aukštųjų mokyklų dėstytojai.

Aktualumas

Pamoka gali būti naudinga ne tik dėl turinio, joje mokiniai taip pat susipažįsta su mokymosi procesu, mokosi mąstyti. Pamoka iš tiesų yra naudinga, jei ji ragina mokinius tyrinėti, asmeniškai reaguoti, diskutuoti ir toliau įvairiai veikti reaguojant į dėstomą medžiagą. Tokia pamoka padarys dėstomą dalyką prasmingą bei aiškų, plėtos mąstymo ir bendravimo įgūdžius, o tai – ilgalaikės vertybės. Jeigu modeliuodamas pamokos tikslus mokytojas pamokoje randa vietos mąstymo pažangai, rezultatai pateisina sugaištą laiką. Būtų puiku, kad mokytojas įprastų planuodamas apsvarstyti, kaip jo manymu, mokiniai turėtų gebėti taikyti jo perteikiamas žinias.

Šiame kurse rekomenduojama planuoti pamokas remiantis kritinio mąstymo ugdymo schema. Kritinio mąstymo ugdymo schema (žadinimas, prasmės suvokimas, apmąstymas) apima mokymo organizavimo mechanizmą. Ji įgalina mokytoją sistemingai organizuoti mokymą, nustatyti mokymo tikslus ir uždavinius, planuoti papildomą veiklą, sudominti mokinius tikslingu mokymusi, nustatyti ryšius tarp mokymo programos dalykų.

Tikslai

1. Supažindinti mokytojus su pagrindine kritinio mąstymo ugdymo schema.
2. Pateikti pamokos, pagrįstos kritinio mąstymo ugdymo schema modelį.
3. Paakinti dalyvius planuoti pamokas, skatinančias aukštesnio lygio mąstymą, netgi mokant konkrečių dalykų.
4. Išmokti sudaryti įvairių, tarpusavyje susijusių mokymo dalykų teminių dalių planus.
5. Mokytis įtraukti į planus ir panaudoti įvairius metodus, pritaikytus stebėti ir įvertinti aktyvų mokymąsi bei kritinį mąstymą.

Turinys

1. Kritinio mąstymo samprata.
2. Kritinio mąstymo ugdymo schema.
3. Pamokos tikslai.
4. Aktyvus mokinio vaidmuo pamokoje.
5. Pamokos plano modelis.
6. Įvairūs pamokos planavimo būdai.
7. Pamokų, kuriose naudojami kritinį mąstymą skatinantys metodai, planų sudarymas, aptarimas ir išbandymas.

Numatomas rezultatas

Seminaro dalyviai turėtų suprasti ir apibūdinti tris mokymo ir mokymosi schemos etapus; gebės planuoti kritinį mąstymą skatinančias pamokas, atsižvelgiant į kritinio mąstymo ugdymo principus numatyti pamokos tikslus ir uždavinius. Mokytojai galės susidaryti konkrečius planus, kaip savo pamokose išbandyti seminare pateiktus planavimo metodus.

Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close