darbas su tekstu

Trukmė: 18 akad. val.
Dalyviai: mokyklų bendruomenių komandos.

Aktualumas

Dažnai manoma, kad tekstas, kaip pagrindinė darbo priemonė, yra naudojamas tik kalbų mokymo pamokose. Tačiau tekstas nėra vien tik interpretavimo objektas. Nepaisant teksto pateikimo būdų bei priemonių, jis išlieka pagrindiniu naujų žinių įgijimo šaltiniu. Todėl dirbti su tekstu mokiniai gali mokytis per visų dalykų pamokas (matematikos, fizikos, chemijos, istorijos, biologijos ir kt.). Kad galėtų sėkmingai dalyvauti šiandieniniame gyvenime, besimokantieji turi mokėti atrinkti informaciją, ją grupuoti, persijoti ir tik tuomet panaudoti. Tam reikia ugdyti gebėjimą tinkamai skaityti tekstą ir įgytas žinias taikyti praktikoje. Todėl mokytojui yra svarbu žinoti įvairius darbo su tekstu metodus, kurių taikymas padės mokiniams geriau suprasti dėstomąjį dalyką, įsisąmoninti ir įsiminti informaciją.

Tikslai

1. Supažindinti mokytojus su įvairiais darbo su tekstu metodais.
2. Suvokti netradicinių darbo su tekstu metodų svarbą.
3. Ugdyti gebėjimą parinkti tinkamiausią darbo su tekstu metodą.
4. Siekti, kad dalyviai suprastų įvairių metodų derinimo galimybes.
5. Skatinti mokytojus diegti darbo su tekstu metodus savo pamokose.

Turinys

1. Darbas su grožiniu tekstu.
– Atvirų klausimų metodas;
– Dvipusis dienoraštis;
– Diskusijos išklotinė.

2. Darbas su dalykiniu tekstu.
– Aktyvus teksto skaitymas ir žymėjimas ženklais;
– Tinklo nėrimas;
– Kompozicijos metodas;
– Sumaišyto eiliškumo metodas.

3. Metodo vaidmuo dirbant su tekstu.
4. Įvairių metodų derinimas pamokoje.

Numatomas rezultatas

seminaro dalyviai susipažins su įvairiais darbo su dalykiniu bei grožiniu tekstu metodais ir išbandys juos; atsižvelgiant į savo mokymo programas, mokytojai modeliuos įvairias veiklas, įtraukdami į jas tinkamiausius metodus; apsvarstys šių metodų bei vadovėlyje siūlomų darbo būdų derinimo galimybes; aptars, kaip galėtų pasinaudoti pateiktais metodais įvairių dalykų pamokose.

Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close