Skaitymo skatinimas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo etape

Trukmė: 18 akad. val.
Dalyviai: ikimokyklinio ugdymo įstaigų bendruomenių komandos.

Aktualumas

Skaitymas, nepaisant televizijos ir kitų technologinių naujovių įtakos, yra pagrindinė naujos informacijos gavimo priemonė, per kurią mes mokomės. Raštingu tampama įgyjant socialinių įgūdžių. Tai geriausiai vyksta tokioje aplinkoje, kur gausu spaudinių, kur galima kalbėti ir tyrinėti kalbą. Skaitymo ir rašymo mokymas nevyksta izoliuotai, o kartu su bendru pasaulio pažinimu. Skaitymas, rašymas, klausymasis ir kalbėjimas yra glaudžiai vienas su kitu susiję.

Daugelį skaityti būtinų įgūdžių galima ugdyti dar prieš vaikui susiduriant su tekstu. Skaitymo įgūdžiai – tai nėra vien paprastas sugebėjimas skaityti. Iš tiesų į šią sąvoką įeina ir tai, kaip vaikai suvokia save kaip skaitytoją. Susidomėjimas skaitymu ir teigiamas požiūris į skaitymą – tai svarbiausias dalykas mokantis ir stengiantis suprasti besimokant. Šiuo metu daugelis pedagogų intensyviai ieško būdų, kurie galėtų sudominti ir įtraukti jų vaikus, besimokančius skaityti. Skaitytojų praktikumas – vienas iš tų būdų, kuris daugeliui pedagogų pasirodė produktyvus, o vaikams patrauklus.

Tikslas

Skatinti skaitymą ir kritinį mąstymą ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo etape, naudojant efektyvias skaitymo skatinimo strategijas.

Uždaviniai

1. Aptarti skaitymui palankias sąlygas.
2. Supažindinti su skaitytojų praktikumu.
3. Praktiškai išbandyti metodus, leidžiančius mokyti vaikus kritiškai mąstyti, remiantis klasės
patirtimi ir garsiai skaitomomis istorijomis.
4. Praktiškai sudarinėti klausimus, kuriuos galima užduoti vaikams skaitant įvairius tekstus.
5. Išbandyti įvairias skaitymą skatinančias strategijas.

Turinys

1. Skaitymas mąstant.
2. Skaitytojų praktikumas.
3. Mąstymo ugdymas remiantis vaikiškais pasakojimais.
4. Ugdytojo užduodami klausimai
5. Skaitymą skatinančios strategijos ikimokyklinio ugdymo etape

Numatomas rezultatas

Dalyviai įgis ir patobulins informacinių technologijų naudojimo, mokymosi proceso valdymo, informacijos valdymo, pažintinę, kritinio mąstymo, problemų sprendimo, bendradarbiavimo ir veiksmingo bendravimo, dalyko turinio planavimo ir tobulinimo, didaktinę kompetencijas.

Dalyvių atsiliepimai

Teorija siejama su praktika. Taikysiu įgytas žinias dirbdama su vaikais. Būtinai vaikai turės savo knygas.

Buvo naudinga darbo su tekstu metodika, panaudosiu ją savo darbe.

Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close