Programos akreditacijos Nr. 213003317
Dalyviai – pradinio ir bendrojo ugdymo mokytojai
Trukmė – 40 akad. val.
Freepick nuotr.
Skaitymas, nepaisant televizijos ir kitų technologinių naujovių įtakos, yra pagrindinė naujos informacijos gavimo priemonė, per kurią mes mokomės. Tačiau kai kuriems mokiniams rašytinio šaltinio skaitymas ne visada transformuojasi į naujas žinias, naują supratimą. Per pamoką teksto suvokimas dažniausiai tapatinamas su tekste išdėstytos informacijos atsiminimu. Tačiau to nepakanka. Kad skaitymas būtų naudingas, privalu skaityti interpretuojant. Taigi, svarbiausias mokytojų uždavinys – siekti, kad mokiniai taptų susidomėjusiais, mąstančiais, svarstančiais skaitytojais. Skaitymo gebėjimų ugdymas labai svarbus įgyvendinant mokymosi visą gyvenimą idėją. Kad galėtų sėkmingai mokytis įvairių dalykų bei nuolat mokytis vėliau, jauni žmonės jau mokykloje turi tapti sąmoningais savarankiškais skaitytojais, gebančiais susirasti, atsirinkti, kritiškai įvertinti įvairaus pobūdžio tekstus, apmąstyti skaitymo metu įgytą informaciją, idėjas. Veiksmingas yra toks skaitymas, kai informacija, idėjos transformuojasi į naujas žinias, naują supratimą, kai gebama remiantis skaitymo patyrimu priimti tam tikrus sprendimus, ką nors padaryti, veikti kitaip nei prieš skaitymą. Labai svarbu skatinti ir mokyti mokinius skaityti sąmoningai, kontroliuoti savo suvokimą. Tai reiškia, kad mokiniai turėtų nuolat sieti tai, ką skaito, su tuo, ką jau žino, mano, sugeba padaryti.
Rašymas lavina kritinį mąstymą, nes įgalina mus užfiksuoti ir išlaikyti atmintyje pradines mintis ar vaizdinius, juos kruopščiai ištirti bei plėtoti, apmąstyti alternatyvas, tiksliau juos išreikšti. Rašymas naudingas per pamokas, kai mokiniai turi galimybių pasidalyti ir aptarti tai, apie ką jie rašo. Rašant ne tik tobulėja mokinių žodynas bei kalba – mokinys mokosi gerbti savo mintis ir patyrimą; rašymas veda mokinius prie gilesnių įžvalgų, žadina smalsumą, verčia atidžiau stebėti aplinką, padeda suvokti klasės draugų pažiūras ir patyrimą. Sunkumų kelia pats rašymo procesas ir jo organizavimas. Tradiciškai mokykloje mokiniai rašo temomis, nutolusiomis nuo jų interesų bei patirties, ir auditorijai, kurią sudaro beveik išimtinai tik mokytojas, dėmesys kreipiamas į rašymo tikslumą. Jei mokiniai turi išbandyti visą komunikavimo raštu įvairovę, jiems turi būti leista rašyti apie žinomus ir rūpimus dalykus, tikrai auditorijai, keliant įvairius tikslus. Jei dėmesys labiau kreipiamas į patį rašymą, o ne į galutinį rezultatą, rašymas tampa įtaigia kritinį mąstymą plėtojančia priemone. Mokydami suvokti rašymo procesą, siekiame mokiniams parodyti, kaip išmokti pateikti mintis raštu. Rašymo analizė bei kiti tyrimo būdai – galingas mokymosi įrankis, kurį naudoti galima visose pamokose.
Nagrinėdami, interpretuodami, vertindami įvairaus pobūdžio tekstus mokiniai ugdosi kritinio mąstymo gebėjimus. Jie atpažįsta, nagrinėja įvairių šaltinių atviras ir slaptas intencijas, teigiamas vertybes, vertina reiškiamų požiūrių pagrįstumą ir patys mokosi argumentuotai diskutuoti. Pokalbiuose apie skaitomus tekstus plėtojama diskusijos kultūra: mokomasi išklausyti kitą, gerbti jo nuomonę, pripažinti nuomonių ir požiūrių įvairovę, ginti savo požiūrį, nepažeidžiant kitų ir savo paties orumo, ugdoma atsakomybė už savo minčių ir pasakymų tikrumą, aiškumą, tikslumą, kuriamos skaitytojų bendruomenės.
Tobulinti mokytojų kompetencijas ugdant mokinių raštingumą per skaitymo, rašymo ir diskutavimo veiklas (turinio suvokimo gilinimas) įvairių dalykų pamokose.
1. Aptarti skaitymo bei įsitraukimo į skaitymo procesą svarbą.
2. Supažindinti dalyvius su skaitytojų praktikumu.
3. Išmėginti įvairias skaitymo skatinimo strategijas ir metodus.
4. Aptarti rašymui reikalingas sąlygas, išmėginti praktiškai visas rašymo proceso pakopas.
5. Mokytis naudoti metodus, skatinančius mokinius rašyti siekiant įvairių tikslų, tinkančius įvairiai auditorijai, įskaitant asmeninį ir akademinį rašymą.
Programą sudaro 3 moduliai – nuotoliniai arba kontaktiniai 6 akad. val. seminarai su savarankiškais darbais ir konsultacijomis.
Galima rinktis ir atskirus modulius.
1. Prasmingo ir sąmoningos skaitymo strategijos ir metodai
2. Rašymo strategijos ir metodai
3. Diskutavimo strategijos ir metodai
Dėl mokymų organizavimo teirautis info@sdcentras.lt
Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.