Viešoji įstaiga „Šiuolaikinių didaktikų centras“ įsteigta 1999 m. gruodžio 3 d. Atviros Lietuvos fondo ir Vilniaus pedagoginio universiteto iniciatyva.
Nuo 2011 m. vienintele įstaigos dalininke yra Daiva Penkauskienė.
2020 m. spalio 30 d. Šiuolaikinių didaktikų centrui suteiktas Nevyriausybinės organizacijos statusas.
Šiuolaikinių didaktikų centro misija – inicijuoti ir įgyvendinti strateginius švietimo kaitos projektus bei programas, prisidėsiančius prie šalies švietimo kokybės gerinimo, nuolat stebint, tiriant ir nagrinėjant bendrą švietimo padėtį, atsižvelgiant į Lietuvos ugdymo institucijų bei suaugusiųjų besimokančiųjų poreikius bei galimybes.
Tikslai:
Uždaviniai:
Projektas „COMPASS – Gairės mokinių kompetencijų vertinimui“
Nr. 2023-1-LT01-KA220-SCH-000156521
Trukmė – 2023 m. rugsėjo 4 d.–2025 m. lapkričio 3 d.
Bendrai finansuojama ES programos „Erasmus+“
Vykdytojas – Šiuolaikinių didaktikų centras
Partneriai: Mokyklų tobulinimo centras (Lietuva), Rumunijos kritinio mąstymo skaitymo ir rašymo asociacija (Rumunija), INNOLINE Oy (Suomija)
Projektu siekiama padėti mokytojams, mokyklų vadovams ir kitiems švietimo specialistams ugdyti ir vertinti mokinių kompetencijas, užtikrinant visų ir kiekvieno mokinio pažangą bei sėkmę ir skatinant įtraukų ugdymą. Tikslo siekiama sukuriant universalų kompetencijų vertinimo modelį ir išbandant jį su įvairiais mokiniais klasės / dalyko bei mokyklos lygmeniu.
Projektas „MIND – Kritinio mąstymo teorija suaugusiųjų mokymosi praktikoje: įkvėpimas veikti kritiškai“
Nr. 2023-1-LT01-KA220-ADU-000153426
Trukmė – 2023 gruodžio 31 d.–2025 gruodžio 30 d.
Bendrai finansuojama ES programos „Erasmus+“
Koordinatorius – Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacija
Partneriai: Šiuolaikinių didaktikų centras, Švietimo plėtotės centras (Latvija), Latvijos suaugusiųjų švietimo asociacija (Latvija), Suaugusiųjų švietimo centras DANTE (Kroatija), Atvirasis universitetas LIBAR (Kroatija), Bukarešto ekonomikos studijų universitetas (Rumunija), Asociacija EGOMUNDI (Rumunija)
Projektu siekiama tobulinti suaugusiųjų švietėjų kompetencijas ugdant besimokančių suaugusiųjų kritinio mąstymo įgūdžius tam, kad jie galėtų taikyti kritinį mąstymą kasdieniame, profesiniame ir bendruomeniniame gyvenime, prasmingai prisidėti prie savo, kitų bei visuotinės gerovės.
Projektas „EcoSocialAgency – Suaugusiųjų švietėjų parama ekosocialinei veikmei“
Nr. 2023-2-FI01-KA210-ADU-000179217
Trukmė: 2024 m. vasario 1 d.–2025 m. sausio 31 d.
Bendrai finansuojama ES programos „Erasmus+“
Vykdytojas – studijų centras KSL (Suomija)
Partneriai: Šiuolaikinių didaktikų centras (Lietuva), mokymosi visą gyvenimą centras „Símenntun“ (Islandija)
Projektu siekiama padėti suaugusiųjų švietėjams ir besimokantiesiems tapti eko-socialiniais „agentais“, gilinant suaugusiųjų švietėjų žinias ir įgūdžius eko-socialinio tvarumo ir švietimo srityse.
Nuo 2008 m. Šiuolaikinių didaktikų centras yra akredituotas suaugusiųjų švietimo centras. Akreditacijos pažymėjimo Nr. IVP-12 (2020 m. lapkričio 4 d. LR ŠMSM ministro įsakymas Nr. V-1686).
2024 Šiuolaikinių didaktikų centras organizavo pedagoginės, psichologinės, švietimo lyderystės, kritinio mąstymo ugdymo, skaitymo motyvacijos ir gebėjimų skatinimo, įtraukiojo ugdymo, nacionalinio saugumo, ugdymo karjerai, skaitmeninių įgūdžių tobulinimo tematikos mokymus. Įgyvendintos 13 skirtingų pavadinimų kvalifikacijos tobulinimo programos. Iš viso įvyko 17 kvalifikacijos tobulinimo renginių, kuriuose dalyvavo 1028 dalyvių.
Nuotolinio, mišriojo ir hibridinio ugdymo Prototipų sukūrimas ir skaitmeninimas
Pagal sutartį su Nacionaline švietimo agentūra, įgyvendinant projektą „Skaitmeninė švietimo transformacija (EdTech)“, Šiuolaikinių didaktikų centro ir Mokyklų tobulinimo centro suburta ekspertų grupė parengė ir dalyvavo skaitmeninant nuotolinio, mišriojo ir hibridinio ugdymo Prototipus. Parengtas skaitmeninis nuotolinio, mišriojo ir hibridinio mokymo(si) veiklų planavimo įrankis Plan@. Jame pateikiama Prototipų didaktinis pagrindimas, rekomendacijos ir metodinė medžiaga mokytojui bei mokomoji medžiaga mokiniams, ugdomųjų veiklų pavyzdžiai mokantis nuotoliniu, mišriuoju ir hibridiniu būdais.
MIND modelis
Parengtas universalus MIND modelis „Kritinio mąstymo ugdymo modeliavimas neformaliajame suaugusiųjų švietime”, skirtas mokytojams, lektoriams ir programų rengėjams, kurie nori ugdyti bei tobulinti besimokančių kritinio mąstymo įgūdžius.
Tarptautinio švietimo informacijos tinklo EURYDICE duomenų atnaujinimas
Pagal sutartį su Nacionaline švietimo agentūra Šiuolaikinių didaktikų centro ekspertai 2024 m. atnaujino Europos Komisijos programos Erasmus+ švietimo informacijos tinklo EURYDICE svetainėje skelbiamą informaciją apie Lietuvos švietimo sistemą, teikė duomenis EURYDICE leidiniui apie akademinį personalą aukštajame moksle.
Tyrimai
Konsultacijos
Teiktos konsultacijos naujų švietimo iniciatyvų, projektų, programų rengimo, švietimo ir privataus sektoriaus bendradarbiavimo ir kt. klausimais.
Gerosios patirties seminarai
Skaityti 6 pranešimai tarptautinėse konferencijose ir nacionaliniuose renginiuose:
Šiuolaikinių didaktikų centro ekspertai dalyvavo rengiant, verčiant, redaguojant šiuos leidinius:
Įgyvendinant bendras veiklas 2024 m. bendradarbiauta su vaikų menine studija „Diemedis“, Vilniaus universitetu, Mykolo Romerio universitetu, VšĮ „Mokyklų tobulinimo centras“, UAB „Karjeros kelias“, UAB „Wedev.lt“, Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacija, Lietuvos skautija, neformaliojo ugdymo institucijomis, bendrojo lavinimo mokyklomis ir pedagogų kvalifikacijos tobulinimą vykdančios institucijomis.
Šiuolaikinių didaktikų centras yra šių organizacijų kolektyvinis narys:
Šiuolaikinių didaktikų centro direktorė Daiva Penkauskienė atstovauja centrą šiose organizacijose:
Šiuolaikinių didaktikų centras nėra finansuojamas iš valstybės biudžeto.
2024 m. 78 proc. pajamų gauta už mokymų, konsultavimo ir ekspertavimo paslaugas, 22 proc. – ES parama projektų vykdymui.
Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.