2017 m. sausio 20 d., Nacionalinė M. Mažvydo biblioteka, Vilnius.
Konferenciją organizavo Skaitymo ir kultūrinio raštingumo asociacija, bendradarbiaudama su Šiuolaikinių didaktikų centru, LR Švietimo ir mokslo ministerija, Nacionaline Martyno Mažvydo biblioteka, Suomijos ambasada, Airijos ambasada, Tarptautinės plėtros Europoje komitetu, Europos raštingumo asociacijų federacija, Tarptautine raštingumo asociacija.
Konferencijos tikslas – profesionalų, tarptautiniu lygiu pripažintų specialistų iš Europos šalių ir JAV (mokslininkų, tyrėjų, mokytojų) diskusija apie raštingumą šiandien. Tai galimybė apsikeisti idėjomis, pasidalyti geraisiais pavyzdžiais ir praktika bei įvairių raštingumo tyrimų rezultatais. Pranešimus skaitė specialistai iš 15 šalių: Jeroen Clemens (Nyderlandai), dr. Laura Jankauskaitė Brochet (Prancūzija, Lietuva), prof. dr. Renate Valtin (Vokietija), dr. Ann-Sofie Selin (Suomija), prof. dr. Greg Brooks (Jungtinė Karalystė), dr. Hanna Sauerborn (Vokietija), dr. Juli-Anna Aerila (Suomija), Silvija Tretjakova (Latvija), Natalya Kurikalova (Rusija), dr. Veronika Rot Gabrovec (Slovėnija), Elizabeth Broad (Jungtinė Karalystė), Ana Tymčiuk (Lietuva), prof. Maria de Lourdes Dionísio (Portugalija), Susan Møller (Danija), prof. dr. Margit Böck (Austrija), dr. Ulla Britt Persson (Švedija), dr. Brian Murphy (Airija), Rasa Jančiauskaitė (Lietuva), prof. dr. William G. Brozo (JAV).
Lietuvos mokytojai, bibliotekininkai parengė standines prezentacija ir pristatė savo įstaigose vykdomus projektus, puoselėjamas idėjas.
2015 m. kovo 19 d., Vilnius
2013-2015 m. projektą „Kritinio mąstymo kompetencijų plėtojimas neformalaus ugdymo veiklose (Kritinis mąstymas – neformaliam ugdymui)“ (SFMIS Nr. VP1-2.2-ŠMM-10-V-02-017) įgyvendino 7 partneriai: VšĮ Šiuolaikinių didaktikų centras (pareiškėjas), Mažeikių „Žiburėlio“ pradinė mokykla, Molėtų gimnazija, Šilutės pirmoji gimnazija, Vilniaus Simono Daukanto progimnazija, Vilniaus „Vyturio” pradinė mokykla ir Lietuvos skautija. Šiuo projektu siekta plėtoti neformaliojo ugdymo specialistų, mokinių, jaunimo, tėvų kritinio mąstymo ugdymo kompetencijas, parengiant šiuolaikiškas metodines priemones. Konferencijos metu buvo aptartos neformaliojo ugdymo ir kritinio mąstymo ugdymo sąsajos, projekto rezultatai pristatyti atskirose darbo grupėse: „Kritiškai mąstančios asmenybės bruožai ir jų ugdymas“, „Tėvų įtraukimas į kritinio mąstymo ugdymo procesus: aktyvaus tėvų susirinkimo organizavimas“, „Kritinis mąstymas – organizacijos veiklos tobulinimui“, „Kritinis mąstymas – socialiai atsakingas mąstymas“.
2012 m. rugpjūčio 29 d., Vilnius
Projektas „DATAUSE – Duomenų naudojimas, tobulinant mokyklos veiklą ir siekiant mokinių pažangos” buvo įgyvendintas 2010-2012 m. kartu su partneriais iš Lenkijos, Nyderlandų, Jungtinės Karalystės ir Vokietijos. Šiuo projektu siekta ugdyti profesinę mokyklų kultūrą, įtraukiant jas į aktyvią dokumentų ir kitų mokyklose esančių duomenų tyrinėjimo ir planavimo veiklą, siekiant savo mokyklos bendruomenės tobulinimo ir mokinių pažangos. Į baigiamą konferenciją susirinko projekto partnerių ir pilotinių projekto mokyklų atstovai, taip pat kviestiniai svečiai iš LR Švietimo ir mokslo ministerijos, Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros, Ugdymo plėtotės centro, Švietimo mainų paramos fondo, Vilniaus mokyklų ir universitetų (iš viso 52 dalyviai).
Projekto koordinatoriai iš Lenkijos trumpai pristatė projektą, pasiektus rezultatus, parengto duomenų naudojimo kurso pagalbą vidiniam mokyklų vertinimui. Projekto partneriai apžvelgė projekto įgyvendinimą savo šalyse, o mokytojos iš Vilniaus Gerosios Vilties vidurinės mokyklos ir Vilniaus Antano Vienuolio pagrindinės mokyklos pristatė savo mokyklų komandų darbą.
2012 m. birželio 7 d., Vilnius
Šiuolaikiniu didaktikų centro administruojamas ir Nordplus Adult programos finansuojamas projektas “REACH – Mokymo paslaugų gerinimas suaugusiųjų mokymosi motyvacijai skatinti” (2010-2012 m.) buvo nukreiptas į viso gyvenimo mokymesi nedalyvaujančius ar mažai dalyvaujančius suaugusiuosius. Suaugusiųjų švietimo specialistai iš Lietuvos, Suomijos ir Islandijos drauge mėgino nustatyti būdus, kuriais lengviausia sudominti, paskatinti ir įtraukti suaugusiuosius į visą gyvenimą trunkančio mokymosi procesą. Naudojant įvairias socialinės reklamos ir rinkodaros priemones, siekta paskatinti juos dalyvauti mokymosi veiklose. Pasiektiems rezultatams aptarti ir pasidalyti patirtimi 2012 m. birželio 7 d. Vilniuje suorganizuota baigiamoji šio projekto konferencija. Joje dalyvavo projekto partnerių organizacijų atstovai ir mūsų šalies organizacijos, teikiančios švietimo paslaugas ir ieškančios naujų būdų suaugusiųjų įtraukimui bei mokymosi motyvacijai didinti. Konferencijos metu buvo pristatoma projekto įgyvendinimo patirtis ir pasiekti rezultatai Suomijoje, Islandijoje ir Lietuvoje bei diskutuojama apie suaugusiųjų motyvavimą mokymuisi visą gyvenimą.
2009 m. birželio 19 d. , Vilnius
Diskusijos tikslas – pasidayti ankstyvojo kalbų ugdymo patirtimis, aptarti kylančius iššūkius ir galimybes telkti įvairių sričių specialistų, socialinių grupių, organizacijų pastangas kokybiškam kalbų ugdymui jaunesniajame mokykliniame amžiuje. Diskusijoje dalyvavo pradinių klasių mokytojai, bendrojo lavinimo mokyklų gimtosios ir užsienio kalbos mokytojai, mokyklų direktoriai, tėvai, aukštųjų mokyklų dėstytojai, švietimo administratoriai, nevyriausybinių organizacijų atstovai, žurnalistai.
Diskusiją organizavo Europos Komisijos atstovybė Lietuvoje ir Šiuolaikinių didaktikų centras.
2008 m. lapkričio 26 d. , Vilnius
Suaugusiųjų švietimo savaitės “Kultūra + kalba = dialogas” metu Šiuolaikinių didaktikų centras kartu su Europos Komisijos atstovybe Lietuvoje Europos informacijos centre organizavo diskusiją “Europos Sąjungos kalbų politika: kalbų įgūdžiai verslo, karjeros ir harmoningos visuomenės sąlyga”. Renginio metu buvo diskutuojama apie Europos sąjungos daugiakalbystės politiką, jos įtaką Lietuvai.
2008 m. rugsėjo 19–20 d., Vilnius
Valstybinės kalbos politika yra valstybės bendrosios politikos dalis, todėl ji neatsiejama nuo Europos ir pasaulio integracijos skatinamų procesų. Pranešėjai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Vokietijos, Anglijos, Olandijos analizavo, kaip visuotinės globalizacijos procese vystosi mūsų ir kitų šalių gimtoji kalba, koks jos santykis su kitomis toje pačioje erdvėje gyvuojančiomis kalbomis, ką apie jos šiandieninę situaciją mąsto Lietuvos ir užsienio mokslininkai, specialistai, politikai, mokytojai, visuomenės nariai. Pirmoji konferencijos diena buvo skirta plenariniams pranešimams, antroji diena – diskusijoms sekcijose “Kalbos politika ir visuomenė”, “Mokykla, studijos ir kalbos ugdymas”, “Daugiakalbystės politikos aspektai”. Konferenciją rėmė LR Seimas, LR Kultūros ministerija, LR Švietimo ir mokslo ministerija, Lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo komisija, Europos Komisijos atstovybė Lietuvoje.
2007 m. rugsėjo 7 d., Vilnius, Šilutė, Mažeikiai, Molėtai
2007 m. rugsėjo 7 d. Šiuolaikinių didaktikų centras kartu su leidykla „Alma littera“, minint tarptautinę literatūros dieną, įvairiose švietimo institucijose organizavo akciją „Skaitome drauge“.
Pagrindinė akcijos idėja – per seminarus, diskusijas iškelti skaitymo, informacijos atrankos svarbą, atkreipti visuomenės dėmesį į skaitymo svarbą, kviečiant įžymius Lietuvos žmones įsitraukti į diskusijas su mokiniais.
Vilniaus „Vyturio“ pradinėje mokykloje, Vilniaus P. Vileišio pagrindinėje mokykloje, Šilutės pirmojoje gimnazijoje, Molėtų gimnazijoje, Mažeikių „Žiburėlio“ pradinėje mokykloje vyko įvairūs renginiai: skaitymai, susitikimai su leidyklos “Alma littera” darbuotojais, diskusijos, parodos, knygų pristatymai ir aptarimai, knygų mugės.
2006 m. gruodžio 7 d., Vilnius
Projektą „Jaunimas už skaidrumą“ 2006 m. įgyvendino Pilietinio ugdymo centras (Lenkija) ir Šiuolaikinių didaktikų centras, finansuojant Europos Komisijai. Projektu siekta ugdyti jaunimo pilietiškumą ir tikėjimą skaidrios politikos įgyvendinimu valstybinėse institucijose. Projektas buvo įgyvendinamas 10-yje Lenkijos ir 3-ose Lietuvos savivaldybėse (Anykščių, Elektrėnų ir Mažeikių). Jose suburta po vieną mišrią vietos lyderių grupę, kurią sudarė mokytojai, vyresniųjų klasių moksleiviai bei savivaldybės tarnautojai. Projekto metu vyko seminarai ir praktiniai užsiėmimai moksleiviams, mokytojams bei savivaldybių tarnautojams, atviros antikorupcinės tematikos pamokos, moksleivių vizitai į valstybines institucijas, bendruomenės susitikimai. Moksleiviai kartu su mokytojais ir savivaldybių darbuotojais rengė antikorupcinius ir viešojo gyvenimo skaidrumo projektus, įvairias akcijas, piešinių bei plakatų konkursus.
Baigiamosios konferencijos metu Lietuvos ir Lenkijos komandų atstovai pristatė projekto rezultatus, vyko apvalaus stalo diskusijos, antikorupcijos ekspertas iš Didžiosios Britanijos prof. R. A. Doig skaitė paskaitą „Ar tai genuose? Sąžiningumo mokymas“. Iš viso konferencijoje dalyvavo 74 dalyviai.
2005 m. sausio 4-5 d., Vilnius
Konferenciją organizavo Šiuolaikinių didaktikų centras kartu su LR Švietimo ir mokslo ministerija, Švietimo plėtotės centru bei Vilniaus S. Daukanto vidurine mokykla.
Konferencijos tikslai: apsvarstyti skaitymo vaidmenį dabarties visuomenės poreikių, ugdymo tikslų kaitos kontekste, išryškinti mokslininkų bei praktikų nustatytas su mokinių skaitymu bei teksto suvokimu susijusias problemas bei galimus sprendimo būdus.
Per konferenciją buvo organizuoti ir du mini seminarai “Skaitymo seminaras” ir “Informacinio teksto skaitymo ypatumai”, vyko darbas sekcijose “Grožinio teksto skaitytojo ugdymas. IKT panaudojimo galimybės”, “Grožinio teksto skaitytojo ugdymas – specialioji pagalba”, “Dalykinio-informacinio teksto suvokimas”. Konferencijoje dalyvavo 114 bendrojo lavinimo mokyklų mokytojų, bibliotekininkų, socialinių pedagogų, aukštųjų mokyklų dėstytojų, Švietimo ir mokslo ministerijos bei savivaldybių švietimo skyrių darbuotojų.
2004 m. lapkričio 9 d., Vilnius
Diskusija organizuota kartu su Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacija, kaip 2004 m. suaugusiųjų mokymosi savaitės “Mes – europiečiai. Kviečiame mokytis tolerancijos” renginys.
Susitikimo-diskusijos tikslas – daytis kultūrinio mokymosi patirtimi, dirbant su įvairiomis socialinėmis grupėmis: tautinių mažumų bendruomenėmis, imigrantais, valstybinėmis ir nevyriausybinėmis organizacijomis. Renginio metu buvo pristatyti Lietuvoje vykdyti Socrates paramos fondo Grundtvig programos projektai, skirti kultūrinio bendravimo kompetencijų ugdymui Lietuvos mišrios tautinės sudėties regionuose bei darbui su imigrantais.
2000 m. vasario 21-23 d., Vilnius
Konferencijoje buvo analizuojama, kaip XXI a. visuomenės pokyčiai įtakoja požiūrį į mokymąsi ir mokytojo vaidmenį, kokie nauji reikalavimai keliami aukštosioms mokykloms ir būsimiesiems mokytojams.
Konferencijos dalyviai iš 10 šalių (JAV, Čekijos, Bulgarijos, Rumunijos, Rusijos, Ukrainos, Gruzijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos) dalijosi savo patirtimi, lankėsi mokyklose, stebėjo Kritinio mąstymo projekte dalyvaujančių mokytojų pamokas, diskutavo grupėse, parengė profesinio mokytojų rengimo rekomendacijas, tarėsi dėl tolesnio bendradarbiavimo.
Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.