Kritinis mąstymas – vienas iš svarbiausių įgūdžių atviroje ir demokratinėje visuomenėje. Kritinis mąstymas yra aktyvus ir bendravimo reikalaujantis pažinimo procesas, galintis vykti lygiagrečiai įvairiais mokymosi lygiais; tai kūrybiškas idėjų ir informacijos panaudojimas. Mokiniams labiau negu bet kada reikia mokėti spręsti sudėtingas problemas, kritiškai vertinti aplinkybes, pasverti alternatyvias nuomones ir priimti apgalvotus, nuoseklius sprendimus. Naudodami įvairius mokymo būdus, metodus ir strategijas mokytojai gali skatinti vaikų kritinį mąstymą ir savarankišką mokymąsi, kurti tokią klasės aplinką, kurioje vyrautų atviras ir atsakingas bendravimas. Mokiniai skatinami būti smalsiais tyrėjais, besistengiančiais rasti atsakymus į įvairius klausimus. Jie patys turi būti atsakingi už savo mąstymą ir veiksmus, o ne laukti, kol kas nors už jį nuspręs ar padarys. Mokiniai siekia atsakingai ir tiksliai analizuoti, integruoti informaciją, taigi, jie mokosi aktyviai. Pasikeičia ir mokytojo vaidmuo ugdymo (si) procese: mokiniai į mokymosi aplinką turi įsitraukti aktyviai protaudami ir turėdami pakankamai energijos asmeniniams pasikeitimams, kurių reikia įgyjant ilgalaikių žinių. Mokytojai turi naudos iš visų klasės mokinių žinių ir kūrybiškumo. Visi mokiniai tampa mokytojais ir klasė tampa aktyvia besimokančia bendruomene.
Programa pateikia nuoseklią kritinio mąstymo ugdymo sistemą, pagrįstą teorine medžiaga ir paremtą išsamiais tyrimais. Schema (žadinimas – prasmės suvokimas – apmąstymas) turi būti diegiama sistemingai, kad mokiniai galėtų ją perprasti bei nuosekliai taikyti ir galėtų atpažinti, kokioje mąstymo pakopoje jie yra, stebėti bei valdyti mąstymo procesus savarankiškai mokydamiesi.
Programos išskirtinumas ir sėkmės garantas – praktinis modelio išbandymas klasėse. Programa suteikia galimybę mokytojams ir mokiniams aktyviai dalyvauti mokymo procese, jį planuoti, vertinti ir keisti, remiantis sava patirtimi bei noru.
Parengti mokytojus, susipažinusius su visapusiško mokymo(-si) schema, gebančius pasirinkti ir tikslingai taikyti praktinius mokymo metodus, paremtus filosofiškai nuosekliomis ir teoriškai pagrįstomis idėjomis, bei planuoti pamokas, remiantis kritinio mąstymo ugdymo schema.
64 akad. val.
Programą sudaro 8 moduliai – nuotoliniai arba gyvi 4 akad. val. seminarai su savarankiškais ir namų darbais. Po kiekvienos kurso dalies skiriamas laikas praktiniam išbandymui.
Galima rinktis ir atskirus 8 akad. val. modulius.
1. Kritinio mąstymo ugdymo schema
Kritinio mąstymo ugdymo schema (žadinimas, prasmės suvokimas, apmąstymas) apima mokymo organizavimo mechanizmą. Ji įgalina mokytoją sistemingai organizuoti mokymą, nustatyti mokymo tikslus ir uždavinius, planuoti papildomą veiklą, sudominti mokinius tikslingu mokymusi, nustatyti ryšius tarp mokymo programos dalykų
2. Aplinkos, skatinančios kritinio mąstymo ugdymą, kūrimas
Šio seminaro metu aiškinamasi, kokios būtinos sąlygos kurti tokią aplinką, kurioje vyktų dialogas tarp mokytojo ir mokinio, kuri skatintų mokinius įsitraukti į mokymosi procesą ir būti atsakingais už savo mokymąsi.
3. Bendradarbiavimą skatinantys metodai
Šio seminaro metu mokytojai susipažįsta ir išbando įvairius metodus, skatinančius bendradarbiavimą klasėje. Taikant šiuos metodus galima akivaizdžiai pagerinti vaikų mokymosi rezultatus, pasiekti sąmoningesnio protavimo, gilesnio supratimo ir kritinio mąstymo, daugiau motyvacijos mokytis, draugiškesnių santykių su bendraamžiais.
4. Mokymo(si) metodai skatinantys kritinį mąstymą
Seminaro metu supažindinama su aktyviais mokymo(si) metodais, kuriais būtų galima naudotis per įvairių dalykų pamokas ir kurie sėkmingai skatintų mokinius mąstyti, kurti ir aktyviai dalyvauti mokymosi procese.
5. Pamokos planavimas
Šio seminaro metu mokytojai analizuoja pamokos planavimo problemas, susipažįsta su įvairiais planavimo būdais ir juos įvertina. Mokytojams pateikiama kritinio mąstymo ugdymo pamokos schema, kuria remiantis jie mokosi planuoti pamokas, skatinančias aukštesnio lygio mąstymą mokant konkrečių dalykų.
6. Pamokos vertinimas
Šio seminaro metu analizuojamos pamokos vertinimo problemos, pateikiama formalaus ir neformalaus vertinimo pavyzdžių. Mokytojai susipažįsta su kritinio mąstymo ugdymo pamokos vertinimo pagrindiniais kriterijais ir būdais, kuria savo pamokos vertinimo modulį.
7. Mąstančių skaitytojų ugdymas
Seminaro metu mokytojai susipažįsta su pagrindiniais reikalavimais, keliamais mąstančiam skaitytojui, mokosi taikyti skaitymo procesą dėstant konkrečius dalykus, patys išbando skaitytojų praktikumo modulį, analizuoja mokinių skaitymo problemas ir ieško būdų joms spręsti.
8. Rašymo seminaras
Šio seminaro metu analizuojama rašymo svarba ugdant mokinių saviraišką, mokant gerbti savo ir klasės draugų mintis bei patyrimą; mokomasi naudoti metodus, skatinančius mokinius rašyti siekiant įvairių tikslų ir įvairiai auditorijai. Rašymo seminaro metu mokytojai praktiškai išbando rašymo procesą ir kartu išsiaiškina, kas padeda, o kas trukdo laisvam rašymui.
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Siekiant aukštesnių mokinių mokymosi pasiekimų, svarbu gilintis į naujausių mokslinių tyrimų įžvalgas, kas daro poveikį mokinių pasiekimams. Remiantis atbulinio planavimo dizainu, siekiamų, o, svarbiausia, pamatuojamų, mokymosi rezultatų apsibrėžimas yra viso ugdymo proceso planavimo pirminis žingsnis. Kita vertus, mokslininkai pažymi, kad siekiant atliepti mokinių mokymosi poreikius, svarbu rinkti skirtingus įrodymus apie mokinių mokymąsi, t. y. fiksuoti ir analizuoti ne tik akademinius rezultatus, bet ir besimokančiųjų refleksijas, socialinę, emocinę pažangą ir kt. Be to, siekiant padėti mokiniui ugdymo procese plėtoti savo stipriąsias puses iškyla formuojamojo vertinimo svarba. Todėl svarbu gilintis į vertinimo kaip mokymosi, vertinimo mokymuisi ir kt. sampratas.
Plėtoti mokytojų įgūdžius, sudarant prielaidas pamokos tobulinimui, siekiant geresnių mokinių mokymosi pasiekimų.
40 akad. val.
Programą sudaro 2 moduliai – nuotoliniai arba gyvi 6 akad. val. seminarai su savarankiškais darbais ir konsultacijomis.
Galima rinktis ir atskirus 6/8 akad. val. modulius.
1. Mokinio individualios pažangos stebėsena, fiksavimas ir įsivertinimas
2. Mokinio individualios pažangos vertinimo metodika ir įrankiai
Dvasinės lyderystės programa padės mokytojams atskleisti prasmę profesinėje veikloje ir puoselėti bendrystę, stiprinti emocinį atsparumą, ugdyti jų vadybines ir bendrąsias kompetencijas, taip gerinant mikroklimatą visoje mokykloje, skatinant mokyklos tinklaveiką, stiprinant savivaldą.
Dvasingumas darbe ir dvasinė lyderystė sulaukia vis didesnio mokslininkų ir praktikų dėmesio, nes praleisdami daug laiko darbe darbuotojai jaučia vidinį troškimą atrasti gilesnę prasmę profesinėje veikloje bei pajausti stipresnę bendrystę su kitais.
Programa paremta garsaus šios srities tyrėjo ir praktiko prof. Jody Fry dvasinės lyderystės modeliu, kuris apima vertybes, požiūrius ir elgsenas, reikalingus vidinei savęs ir kitų motyvacijai tam, kad būtų galima patirti dvasinį išgyvenimą per pašaukimą ir bendrystę.
Tyrimai rodo, kad į darbo aplinką inkorporuotas dvasingumas padeda darbuotojams patirti džiaugsmą, pasitenkinimą darbu, įsipareigojimą ir geresnį našumą, o taip pat sumažėja nedarbingumas bei darbuotojų kaita.
Programoje nemažai dėmesio skiriama praktiniams užsiėmimams. Tai padės lengviau adaptuoti įgytas žinias, leis labiau pasitikėti savimi, ugdyti autoritetą mokinių akyse. Profesinis tobulėjimas šioje srityje turėtų tiesiogiai prisidėti ir prie mokinių pažangumo, motyvacijos, pasiekimų didėjimo.
Per prasmės profesinėje veikloje ir asmeniniame gyvenime bei autentiškos bendrystės ryšio puoselėjimą didinti mokytojų motyvaciją, gerinti jų psichologinę savijautą, stiprinti lyderystės kompetencijas.
40 akad. val.
Programą sudaro 4 moduliai – nuotoliniai arba gyvi seminarai su praktiniais užsiėmimais ir savarankiškais darbais.
Galima rinktis ir atskirus 8 akad. val. modulius.
Lektorės kontaktai: ausra.dubonike@gmail.com, tel. 8 682 58038
Gausėjantys santykių, savitarpio supratimo, elgesio tarp vaikų, vaikų ir jų tėvų bei mokytojų sunkumai, elgesio ir emocinės problemos, priklausomybės, verčia ieškoti daugiau atsakymų į šiuos klausimus ir efektyvesnių konfliktų sprendimų bei santykių reguliavimo būdų, galimybių. Ypač svarbu, kad dažnai reikalingos efektyvios priemonės, padedančios per trumpą laiką suprasti situaciją ir rasti tinkamus sprendimus.
Metaforinės asociatyvinės kortelės (toliau MAK) – kaip stimuliuojanti medžiaga, talpina visus projektyvių metodų privalumus ir gerokai praplečia psichologo, pedagogo, socialinio pedagogo ar kito pagalbos specialisto – konsultanto, pagalbininko arsenalą.
Šis instrumentas sukuria pasitikėjimo atmosferą, padeda įveikti vidinį pasipriešinimą, sukuria sąlygas dialogui tarp žmogaus vidinio ir išorinio pasaulio, padeda rekonstruoti reikšmingas patirtis, suformuluoti ir išreikšti jas žodžiais – kas jau savaime turi vidinį gydantį poveikį.
Vaikų ir tėvų, vaikų ir mokytojų santykių problemos, tarpusavio santykiai kolektyve, konfliktų išaiškinimas ir sprendimas, potrauminis sindromas, asmeninis augimas ir motyvacija – ir daugelis kitų sričių, kuriose yra efektyvus metaforinių asociatyvinių kortelių taikymas, kreipiantis per jas į vaizduotę, fantaziją, asociacijų srautą.
Šių kortelių pagalba, įmanoma per trumpą laiką užčiuopti esminį klausimą, gauti prieigą prie savojo „Aš” paveikslo. Taip pat, jos padeda nutiesti tiltą nuo vieno žmogaus link kito, tais atvejais, kai žmonėms sunku kalbėtis kokia nors tema. MAK padeda išreikšti mintis, suformuluoti jas ir sukonkretinti norimą perduoti žinutę.
Programą gali rinktis visų kvalifikacinių kategorijų specialistai, kurie darbe susiduria su konsultavimu, konfliktų sprendimu, motyvavimu. Aktualiausia – psichologams, psichologų asistentams, socialiniams darbuotojams, specialiesiems pedagogams, auklėtojams.
Teorinių – praktinių seminarų pobūdis užtikrina ne tik informacijos gavimą, bet ir asmeninį patyrimą, įgūdžių formavimą.
Padėti švietimo pagalbos specialistams formuoti mokyklos saugumo, ugdomąją ir socializacijos politiką, suteikiant jiems didesnes galimybes užmegzti dialogą, pažinti vaiko pasaulį, spręsti konfliktus, konsultuoti individualiai vaikus ir tėvus, dirbti su mokinių kolektyvu.
184 akad. val.
Programą sudaro įvadas ( 8 akad. val.) ir 6 moduliai – 176 akad. val., iš kurių:
– 80 akad.val. mokymų
(5 moduliai po 16 akad.val. per 2 dienas savaitgaliais)
– 80 akad.val. praktikos-intervizinėse grupėse su specialistu
(5 grupės po 16 akad.val. per 2 dienas savaitgaliais).
– 16 akad.val. supervizija (egzaminas)
Galima dalyvauti tiek pilname mokymų kurse, tiek ir atskiruose moduliuose.
Įvadinis modulis. Metaforinių asociatyvinių kortelių naudojimo pagrindai pagalbos sričių veikloje
Pagrindiniai darbo su MAK principai, etika.
1. Metaforinių asociatyvinių kortelių naudojimo būdai ir galimybės pagalbos sričių veikloje
MAK atsiradimo pradžia, filosofija, etiketas.
MAK naudojimas grupiniame darbe, individualiame konsultavime.
2. Metaforinės asociatyvinės kortelės darbe su stresu ir atsparumu stresui
Streso problemos ir atsparumo stresui ištyrimas MAK pagalba individualiame konsultavime ir grupiniame darbe.
Streso valdymas, greitos pagalbos technikos, vizualizacija.
3. Metaforinės asociatyvinės kortelės porų ir šeimos santykių konsultavime ir psichoterapijoje
Šeimos sistemos ištyrimas, prieraišumo tipai.
Tėvų-vaikų ir sutuoktinių (poros) santykių iškraipymo ir pažeidimų priežastys.
Psichokorekcijos technikos ir algoritmai.
4. Metaforinės asociatyvinės kortelės krizių įveikime ir traumų terapijoje
Krizių įveikos modelis ir pagalbos koncepcija.
Problemų sprendimo metodai, resursų paieškos individualiame ir grupiniame darbe.
5. Konsultacinis terapinis darbas sisteminiu požiūriu, naudojant metaforines asociatyvines korteles
Pagrindiniai sisteminiai dėsniai.
Darbas su MAK individualiai ir grupėje sisteminio požiūrio kontekste.
6. Supervizija ir projektų gynimas
Savarankiško darbo supervizija ir atvejo arba autorinio projekto pristatymas.
VšĮ Sisteminių sprendimų institutas, Vilnius
www.konsteliacijos.lt
COVID-19 pandemijos sąlygota nuotolinio mokymo(si) patirtis parodė, kad reikalingi nauji įgūdžiai, kompetencijos ir novatoriški mokymo(si) metodai, siekiant kokybiškai įgyvendinti pamokas / užsiėmimus ir prisidėti prie jaunosios kartos formaliojo bei neformaliojo ugdymo.
Kūrybinis projektavimas jau įžengė ir į švietimo sritį, nors tradiciškai jis naudojamas verslo pasaulyje. Jis suteikia galimybę tiek pedagogui, tiek besimokančiajam pasitelkti savo kūrybiškumą naudojant vizualizavimą, be to, tai labai praktiškas mokymo(si) būdas. Kūrybinis projektavimas – tai struktūruotas procesas, kurio metu daugiausia dėmesio skiriama sprendimo sukūrimui, ugdant kūrybiškumo ir inovatyvumo įgūdžius. Procesas vyksta keliais etapais, kurių metu siekiama rasti veiksmingą problemos sprendimą. Kūrybinio projektavimo procese yra naudojamos vaizdinės priemonės, nes vizualizuojant lengviau dirbti kartu ir dalytis idėjomis bei mintimis su kitais. Nesvarbu, ar tai būtų plakatas, minčių žemėlapis, piešiniai, siužetas, ar tiesiog atskiri žodžiai ant popieriaus lapo, taip idėją lengviau suvokti ir tam gali užtekti vos vieno žvilgsnio.
Kūrybinis projektavimas ir vaizdinis mąstymas yra įrankiai, padedantys pedagogams paįvairinti ugdymo metodus ir įtraukti besimokančiuosius į procesą kaip aktyvius dalyvius. Pedagogas suteikia įrankius ir pagalbą, tačiau besimokantieji patys atlieka darbą. Vizualizavimas taip pat padeda kitiems geriau suprasti idėjas, mintis. Būtent todėl kūrybinio projektavimo procese plačiai naudojamos vaizdinės priemonės. Nuosekliai įgyvendinamas kūrybinio projektavimo procesas ir etapai suteikia struktūrizuotą, problemų sprendimu grįstą mokymo(si)
galimybę.
Vizualaus kūrybinio projektavimo programa apima kūrybinio projektavimo technikas (Design Thinking Techniques) ir vizualiu mąstymu grįstas strategijas (Visual Thinking Strategies), kurias pedagogai, švietimo pagalbos specialistai, mokyklų administracija ir bendruomenė gali naudoti planuojant pamokas bei užsiėmimus, perteikiant ugdymo turinį ir įgyvendinant įvairias veiklas. Naudojant šias strategijas, mokymas tampa kūrybiškesnis, labiau įtraukiantis ir pagavesnis.
Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.