Projekto Nr. 2016-3-LT02-KA205-005089
Projekto trukmė: 2017 m. vasario 1 d.–2019 m. rugpjūčio 31 d.
Projekto rėmėjas: Europos Komisijos Erasmus+ programa
Projekto vykdytojas: Nacionalinis socialinės integracijos institutas
Projekto partneriai:
Vytauto Didžiojo universitetas
Šiuolaikinių didaktikų centras
Vilniaus atviras jaunimo centras „Mes“
Ugdymo plėtotės centras
Tiriamosios žurnalistikos centras (Jungtinė Karalystė)
Europos jaunimo žiniasklaidos tinklas (Vokietija)
Helsinkio miesto kultūros ir laisvalaikio departamento jaunimo skyrius (Suomija)
Latvijos universitetas (Latvija)
Seiklejate Vennaskond (Estija)
Nacionalinio socialinės integracijos instituto nuotr.
Informacinių karų ir triukšmo amžiuje su jaunimu dirbantiems žmonėms tenka uždavinys padėti bręstančiai piliečių kartai atskirti vertingą informaciją nuo menkavertės, faktus nuo nuomonių, dezinformaciją nuo patikimos informacijos. Perpildyta socialinių tinklų erdvė, kintančios skaitmeninės technologijos ir fantazijas tikrovei prilyginančios komunikacinės manipuliacijos tai pavertė išties nelengvu uždaviniu. Jaunimui teks daryti atsakingus sprendimus renkant savo atstovus ir kurti savo valstybę remiantis informacija, kurios patikimumą teks patiems ir įvertinti. Kad netaptų politikų, marketingistų ar piktavalių manipuliacijų įrankiu, tam būtina gerai pasirengti.
Ugdyti jaunimo kritinį mąstymą ir medijų raštingumą.
1. Perimti užsienio šalių partnerių gerą praktiką kritinio mąstymo ir medijų raštingumo ugdymo srityje.
2. Parengti jaunųjų žurnalistų kritinio mąstymo ir informacinio raštingumo ugdymo metodiką bei suteikti galimybę praktiškai ją pritaikyti tiek jauniesiems žurnalistams, tiek su jais dirbančioms organizacijoms.
3. Parengti kritinio mąstymo ir informacinio raštingumo ugdymo programą, kuri atitiktų Lietuvos neformaliojo ugdymo programoms keliamus reikalavimus ir paskatinti jaunimo darbuotojus ją įgyvendinti.
4. Užtikrinti projekto rezultatų tvarumą, ugdyti jaunųjų lyderių kritinį mąstymą ir informacinį raštingumą ir sudaryti galimybę pritaikyti ir perduoti žinias dalyvaujant bendraamžių švietimo programoje.
5. Įgyvendinti jaunimo kritinio mąstymo ir informacinio raštingumo skatinimo kampaniją.
Projektas skirtas vyresniųjų klasių mokiniams, jaunimo lyderiams, jaunimo organizacijų nariams, jaunimo darbuotojams, socialiniams darbuotojams.
Jaunimo lyderių mokymai
9–12 klasių moksleiviai buvo pakviesti dalyvauti Bendraamžių švietėjų programos (peer-to-peer) mokymuose 2017 m. spalio 4–8 d. ir 2018 m. sausio 24–28 d. Į programą įsijungė 28 jaunimo lyderiai iš visos Lietuvos: Visagino, Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šakių, Joniškio, Mažeikių, Plungės, Panevėžio, Ukmergės. Mokymų metu jaunuoliai gilinosi, kas yra kritinis mąstymas ir medijų raštingumas, žiniasklaidos etika, kaip atskirti propagandą nuo patikimos informacijos, mokėsi geriau suprasti reklamų turinį, imtis veiksmingų priemonių stabdyti patyčias socialiniuose tinkluose. Po mokymų jaunuoliai subūrė 8–15 bendraamžių grupes savo mokyklose / bendruomenėse ir padedami jaunimo darbuotojų bei mentorių, parengė ir vedė kassavaitinius kritinio mąstymo užsiėmimus savo draugams. Jaunimo lyderiai savo vedamuose mokymuose išbandė 20 aktyvių mokymo metodų.
Jaunųjų žurnalistų mokymai
Projekte dalyvavo 24 jaunuoliai studijuojantys, ar ketinantys studijuoti žurnalistiką. Jie dalyvavo kritinio mąstymo ugdymo ir medijų raštingumo mokymuose 2017 m. lapkričio 22–25 d. ir 2018 m. vasario 22–26 d. jaunieji žurnalistai susipažino su Lietuvos ir užsienio analitinės ir tiriamosios žurnalistikos specialistais, kurie vedė paskaitas apie žurnalistikos principus ir etiką, interviu techniką, bendravimo su šaltiniais būdus, informacijos patikimumą, saugią komunikaciją internete, tiriamosios ir analitinės žurnalistikos metodus, kūrybinį publicistinį rašymą ir vaizdo žurnalistiką. Kartu su profesionalių žurnalistų pagalba jaunuoliai turėjo suformuluoti žurnalistinę temą ir parengti analitinį žurnalistinį darbą, kuris buvo publikuotas šalies žiniasklaidoje.
Jaunimo darbuotojų mokymai
26 jaunimo darbuotojai dalyvavo kritinio mąstymo ir medijų raštingumo mokymuose 2018 m. sausio 11–15 d. Jaunimo darbuotojai įgijo žinių kaip taikyti kritinio mąstymo ir medijų raštingumo ugdymo metodus savo veikloje, taip pat mokėsi Bendraamžių švietėjų programos veiklos metodų. Bendradarbiaudami su Bendraamžių švietėjų programos koordinatoriais regionuose jaunimo darbuotojai padėjo jaunimo lyderiams organizuoti užsiėmimus jų mokyklose, įgyvendino neformaliojo švietimo projektus savo miestuose.
Rytis Kopūstas, Indrė Maršantaitė, Džina Donauskaitė, Vilma Gabrieliūtė, Neringa Jurčiukonytė (Sud.).
Nacionalinis socialinės integracijos institutas, 2019
Metodika, skirta jaunuoliams, dirbantiems su bendraamžiais, pristato būdus, kaip kalbėti su draugais kritinio mąstymo, medijų ir informacinio raštingumo temomis. Sutariama, kad šiuolaikiniame technologijų amžiuje kritinis mąstymas būtinas norint būti aktyviu ir sąmoningu žmogumi. Gyvenant medijų tarpininkaujamoje tikrovėje, yra itin svarbu gebėti atskirti vertingą informaciją ir bevertę, patikimą nuo nepatikimos. Tikimasi, kad leidinyje pateikiami metodai bus gera pradžia kritiškai suprasti ir analizuoti medijų pasaulį.
Nacionalinis socialinės integracijos institutas, 2019 m.
Metodika suteikia medijų tekstų ir vaizdų kritinės analizės gūdžių, pagal specialią metodiką analizuojant medijų turinį ir atskleidžiant naujienų kokybės aspektus, jų pateikimo ar nutylėjimo kontekstus, apmąstant to priežastis. Leidinio praktinės užduotys skatins neskubėti daryti išvadų, kelti klausimus, atpažinti užslėptas prasmes bei nebijoti apmąstyti nepatogių nuomonių, nepatogios informacijos, identifikuoti išankstines nuostatas, kritiškai jas apmąstyti.
Radau naujus draugus, ir dabar jaučiu, kad galiu išreikšti savo nuomonę. Aš pradėjau pastebėti dalykus, kurių anksčiau nepastebėjau. Galiausiai šis projektas padėjo man apsispręsti, ką norėčiau studijuoti artimiausioje ateityje.
Norėčiau visiems padėkoti už projektą. Šis projektas padėjo man sukurti pasaulį, kuriame norėčiau gyventi.
Projektas suteikė man galimybę išreikšti savo nuomonę, patobulinti bendravimo ir planavimo įgūdžius.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Europos Komisija, jos institucijos ir Švietimo mainų paramos fondas negali būti laikomi atsakingi už šios medžiagos turinį ir bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.
Siekiant užtikrinti kokybišką svetainės veikimą, naudojami slapukai (cookies). Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su jų įrašymų jūsų įrenginyje. Daugiau »
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.